Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38735
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 30 می 2022 - 21:09 |

دمشق: ترکیه به دنبال پاکسازی نژادی در سوریه است

دمشق: ترکیه به دنبال پاکسازی نژادی در سوریه است

یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه گفت که اقدام ترکیه برای ایجاد آنچه «منطقه امن» نامیده می‌شود، بخشی از سیاست پاکسازی نژادی و جغرافیایی است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر،  یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه امروز دوشنبه اقدامات خصمانه نظامی نیروهای ترکیه در شمال شرق سوریه را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد، سوریه اقدامات نظامی ترکیه طی چند روز گذشته در مناطق و روستاهای واقع در شمال شرق خود را رد می‌کند؛ عملیاتهایی که باعث کشته شدن غیر نظامیان و آوارگی دهها خانواده شده است.

وی ادامه داد، اقدام ترکیه برای ایجاد آنچه «منطقه امن» نامیده می‌شود، بسیار زشت بوده و بخشی از سیاست پاکسازی نژادی و جغرافیایی است که دولت ترکیه در اراضی اشغالی سوریه دنبال می‌کند.

این منبع با بیان اینکه این اقدامات، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است، تصریح کرد، هر طرفی که به صورت غیر قانونی و خارج از دایره جکومت سوریه فعالیت می‌کند و به دست ترکیه بهانه می‌دهد تا علیه غیر نظامیان سوری حمله کند، مسئول این جنایت است.

وی تصریح کرد، استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، موضع باجخواهی یا چانه‌زنی برای دولت ترکیه و آمریکا و برخی از کشورهای غربی نخواهد بود که در پی دستاورد سیاسی ناچیز علیه ملت و تمامیت ارضی سوریه هستند.

این منبع در پایان تأکید کرد، سوریه برای مقابله با هر اقدام ترکیه و مزدوران این کشور، بر اساس حق خود در حقوق بین‌الملل، از هر ابزاری استفاده می‌کند و خواستار خروج نیروهای غیر قانونی از خاک خود است.

این در حالی است که در هفته‌های گذشته بار دیگر زمزمه عملیات دیگری از سوی ترکیه در مناطق شمالی و شمال شرق سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد به گوش می‌رسید و شرایط میدانی نیز آبستن حوادث جدیدی شده است.

با این حال، یک منبع مطلع در میان گروهک «الجیش الوطنی السوری» (ارتش آزاد سابق و وابسته به آنکارا) گفت که شب گذشته نشستی میان فرماندهان نظامی ترکیه و سرکردگان گروهک‌ها در منطقه «حوار کلس» در مرز سوریه با ترکیه برگزار شده و ترک‌ها به فرماندهان گروهک‌ها گفته‌اند که هنوز قصد آغاز عملیات را ندارد و زمان آن فعلا مشخص نیست .

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.