Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38597
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 27 می 2022 - 18:28 |

دیدبان حقوق بشر: بلغارستان پس از شکنجه پناهجویان افغانستانی را اخراج می‌کند

دیدبان حقوق بشر: بلغارستان پس از شکنجه پناهجویان افغانستانی را اخراج می‌کند

دیدبان حقوق بشر گزارش داد که بلغارستان پس از شکنجه، سرقت و استفاده از سگ‌های پلیس برای حمله به پناهجویان افغانستانی آن‌ها را به ترکیه اخراج می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در برگی تازه از رفتار غیرانسانی کشورهای اروپایی با پناهجویان افغانستانی ، دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که پلیس بلغارستانی پس از شکنجه، سرقت، برهنه کردن و استفاده از سگ‌های پلیس برای حمله به پناهجویان افغانستانی و دیگر پناهجویان و مهاجران آن‌ها را بدون هیچ مصاحبه رسمی یا آغاز روند پناهندگی به ترکیه باز می‌گرداند.

 

«میشل راندهاوا» افسر حقوق پناهندگان و مهاجران در دیدبان حقوق بشر، در این گزارش گفت: مقامات بلغارستانی به طرزی وحشیانه پناهجویان را از مرز زمینی با ترکیه عقب می‌رانند. اتحادیه اروپا باید اطمینان حاصل کند که بلغارستان فوراً بازگرداندن غیرقانونی و غیرانسانی در مرزهای خود را متوقف کند و به پناهجویان اجازه دسترسی به رویه‌های عادلانه پناهندگی را بدهد.

 

گزارش می‌افزاید که پلیس بلغارستان پناهجویان افغانستانی را در زمانی که در خاک بلغارستان بازداشت می‌شدند و یا در جریان بازگرداندن اجباری آن‌ها به ترکیه مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

برخی از پناهجویان افغانستانی نیز می‌گویند که پلیس بلغارستان اموال همراه آن‌ها را دزدیده و لباس‌هایشان را از تنشان درآوردند و در برخی موارد آن‌ها را بدون کفش و فقط با لباس زیر در دمای انجماد رها کردند.

 

شمار دیگری از پناهجویان افغانستانی نیز گفتند که پلیس بلغارستان از سگ‌های پلیس علیه آن‌ها استفاده می‌کردند.

 

یکی از مصاحبه شوندگان که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: مردی در گروه ما بود که به مدت سه یا چهار سال در بلغارستان کار کرده بود، زبان آن‌ها را می‌دانست و شروع به صحبت با پلیس‌ها کرد، نیروهای پلیس بعد از پرسش سوالاتی سگ را روی او رها کردند. او به بلغاری التماس می‌کرد که سگ را متوقف کنند. همه ما دیدیم که سگ او را گاز می‌گیرد و دست‌هایش خون می‌آمد… پس از این حمله، پلیس این فرد را با سگ می‌ترساند. افسار سگ در دست آنها بود و وانمود می‌کردند که می‌خواهند آن را رها کنند.

 

افسر حقوق پناهندگان و مهاجران در دیدبان حقوق بشر با اشاره به رفتار تبعیض‌آمیز بلغارستان با پناهجویان گفت: در زمانی که مقامات بلغارستانی از پناهجویان اوکراینی استقبال می‌کنند، به طرز وحشیانه‌ای با افغانستانی ها و سایر پناهجویان در مرز خود بدرفتاری می کنند.

 

وی افزود: مقامات بلغارستان باید همان درک و رفتار محترمانه‌ای که با اوکراینی‌ها دارند را با همه پناهجویان داشته باشند.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.