Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 38629
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 28 می 2022 - 17:28 |

سناتورهای آمریکایی خواستار بررسی مجدد پرونده امنیتی مهاجرین افغانستانی شدند

سناتورهای آمریکایی خواستار بررسی مجدد پرونده امنیتی مهاجرین افغانستانی شدند

شماری از سناتورهای ارشد آمریکایی خواستار بررسی مجدد پرونده امنیتی مهاجرین افغانستانی توسط اداره تحقیقات فدرال آمریکا شدند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، پس از اینکه سربازرس پنتاگون مشکلات امنیتی را درباره روند بررسی افغانستانی‌های تخلیه شده از افغانستان در جریان سقوط کابل توسط طالبان مطرح کرد، سناتورهای ارشد جمهوریخواه از اداره تحقیقات فدرال آمریکا خواستند تا پرونده امنیتی این اتباع افغانستان را مجدداً بررسی نماید.

سربازرس پنتاگون پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که حداقل ۵۰ مهاجر افغانستانی را شناسایی کردند که به آمریکا منتقل شده‌اند، اما «نگرانی‌های امنیتی بالقوه» درباره آن‌ها وجود دارد که می‌توانند تهدیدی برای امنیت آمریکا باشند.

به گزارش «فاکس نیوز»، گزارش پنتاگون نشان می‌دهد که آژانس‌های آمریکا از تمام داده‌های موجود در روند بررسی مهاجران افغانستانی استفاده نکرده‌اند.

بر اساس پاورقی اختصاص داده شده به آن بخش از گزارش، «نگرانی‌های امنیتی شامل افرادی می‌شود که اثر انگشت آنها بر روی بمب‌های دست ساز و نیز تروریست‌های شناخته شده یا افراد مظنون به ارتباط با تروریسم پیدا شده است».

وزارت امنیت داخلی اما تاکید دارد که افغانستانی‌های تخلیه شده از کابل یک روند بازرسی چندلایه و دقیق قرار می‌گیرند که در خارج از این کشور آغاز شده و توسط متخصصان اطلاعاتی، نیروهای پلیس و اداره مبارزه با تروریسم، وزارت دفاع، امنیت داخلی، اداره تحقیقات فدرال، مرکز ملی ضد تروریسم و دیگر نهادهای اطلاعاتی آمریکا انجام می‌شود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.