Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 38421
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 22 می 2022 - 18:29 |

شیخ قاووق: سلاح فتنه باید برچیده شود نه سلاح مقاومت

شیخ قاووق: سلاح فتنه باید برچیده شود نه سلاح مقاومت

عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان سالروز آزادسازی اراضی لبنان در ماه می سال ۲۰۰۰ را تبریک گفت.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان ضمن تبریک به مناسبت آزادسازی بخش‌هایی از خاک لبنان در ماه می سال ۲۰۰۰، گفت که این آزادسازی و پیروزی، لبنان را وارد مرحله بازدارندگی کرد.

وی افزود که لبنان به دژ مستحکمی در برابر دشمن اسرائیلی تبدیل شده و مقاومت، پیروزی‌های پی در پی را رقم می‌زند و دشمن صهیونیستی از معادله مقاومت به لرزه افتاده است.

شیخ قاووق تأکید کرد که ما با سلاح مقاومت از دستآوردها، عزت و اراده حفاظت می‌کنیم و سلاحی که بایستی از میان برداشته شود، سلاح مقاومت نیست بلکه سلاح فتنه است که در کشتار الطیونه نیز باعث کشتار مردمی شود.

وی گفت که معادله مقاومت، مسیر درگیری عربی-اسرائیلی را تغییر داد و لبنان را در موضع قدرت برای حفظ هویت مزارع شبعا، تپه‌های کفرشوبا و پایبندی به حق خود در منافع نفتی و گازی در دریا قرار داد.

طبق گزارش شبکه «المنار»، شیخ قاووق همچنین گفت: ما در برابر دو پروژه قرار داریم: نخست پروژه‌ای که می‌خواهد لبنان را به سمت آشوب و جنگ داخلی بکشاند و دوم پروژه‌ای که به دنبال نجات لبنان از بحران است و ما در جنبش حزب‌الله نیز در خط مقدم اجرای طرح دوم برای کاهش درد و رنج لبنانی‌ها قرار داریم اما پروژه طرف مقابل، تخریبی است و می‌خواهد لبنان به دوره ۱۹۷۵ بازگرداند.

وی در ادامه گفت که آمریکا و عربستان حملات تحریک‌آمیز علیه مقاومت را سرمایه‌گذاری کرده و منتظر برگزاری انتخابات برای دور کردن مردم از مقاومت و نامزدهای حزب‌الله بودند اما نتایج انتخابات نشان داد که حزب‌الله بیشترین محبوبیت مردمی را در لبنان دارد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.