Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 38067
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 12 می 2022 - 17:20 |

«شیرین» نام محبوب جدید برای دختران فلسطینی + عکس

«شیرین» نام محبوب جدید برای دختران فلسطینی + عکس

چندین فلسطینی برای زنده نگه داشتن نام خبرنگار شهید الجزیره، نام نوزادان تازه متولد شده خود را «شیرین» گذاشتند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، به شهادت رسیدن «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه «الجزیره» به دست نظامیان رژیم صهیونیستی واکنش‌های مختلفی به همراه داشت و هر کسی به نوعی ابراز همدردی کرد.

اما تعدادی از پدر و مادران فلسطینی همدردی متفاوتی داشتند. از دیروز (چهارشنبه) تا به امروز چند فلسطینی نوزادان دختر تازه متولد شده خود را شیرین نامیدند تا اینگونه نام این خبرنگار را زنده نگه دارند و از تلاش‌های وی در مسیر حمایت از مسأله فلسطین قدردانی کنند.

بر اساس گزارش «سما»، «ثائر دویکات» از «بلاطه البلد» در کرانه باختری، «محمد مسلم» از «بیت لاهیا» در نوار غزه و نیز «جمال حربی عمران» از «بورین» در کرانه باختری نام نوزادان تازه متولد شده خود با شیرین گذاشتند.

نظامیان رژیم صهیونیستی چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت) از فاصله ۱۰۰ تا۱۵۰ متری به سمت شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه «الجزیره» در «جنین» کرانه باختری شلیک کردند و وی را با لباس خبرنگاری به شهادت رساندند.

مراسم وداع با پیکر خبرنگار شبکه الجزیره ظهر امروز (پنج‌شنبه) در شهر رام‌الله و در مقر تشکیلات خودگردان فلسطین با حضور «محمود عباس» برگزار شد.

به نوشته الجزیره، قرار است پیکر این شهیده فلسطینی به بیت‌المقدس منتقل شود تا در آن‌جا مراسم خاک‌سپاری صورت گیرد. در این مراسم هزاران نفر از اهالی رام‌الله حضور داشتند و تصاویر شیرین ابو عاقله را در دست گرفته بودند و فریاد می‌زدند: «لا اله الا الله. اسرائیل عدو الله»

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.