Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 37997
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 10 می 2022 - 18:40 |

صنعاء: آتش‌بس انسانی در یمن به دلیل تخلف ریاض تقریبا فیصله یافته است

صنعاء: آتش‌بس انسانی در یمن به دلیل تخلف ریاض تقریبا فیصله یافته است

نائب رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن امروز سه شنبه گفت، آتش بس بشردوستانه تقریباً به پایان رسیده است و مردم یمن هیچ اثری از آن در جنبه های انسانی احساس نکرده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «جلال الرویشان» نائب رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره یمن گفت که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی همچنان به تضعیف آتش‌بس انسانی و نظامی در یمن ادامه می‌دهند.

او تاکید کرد: آتش بس بشردوستانه تقریباً به پایان رسیده است و مردم یمن هیچ اثری از آن در جنبه های انسانی احساس نکرده‌اند.

الرویشان با بیان اینکه کشورهای متجاوز هر روز آتش‌بس را نقض می ‌کنند،گفت: آنها فقط هواپیماهای جنگی خود را با پهپاد جایگزین کردند. ما این تخلفات را به دفتر نماینده سازمان ملل و جامعه بین المللی گزارش می‌کنیم.

الرویشان گفت: امیدواریم تا پایان دوره آتش بس، جدیت و اعتباری از سوی ائتلاف کشورهای متجاوز برای رعایت جنبه انسانی آتش بس وجود داشته باشد.

این مقام یمنی تاکید کرد: برای توقف جنگ با کشورهای کشورهای متجاوز مذاکره می‌کنیم زیرا این تجاوز خارجی است؛ اما راه حل سیاسی بین یمنی‌ها خواهد بود و این موضع قاطع صنعاء است.

او همچنین آزادی زندانیان یمنی در عربستان تحت عنوان اسرای جنگی بخشی از جنگ تبلیغاتی و ادامه فرار از تعهدات در خصوص پرونده اسرا توصیف کرد.

«هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از و به فرودگاه صنعاء خبر داده بود.

در چنین شر ایطی در حالی که برقراری پرواز در فرودگاه صنعا یکی از شروط آتش بس موقت در یمن بوده است، اما ائتلاف سعودی، طبق معمول با کارشکنی در آتش‌بس، از دادن مجوز برای پرواز خودداری کرده است.

 «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن نیز چند روز پیش تصریح کرد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی همچنان در حال نقض آتش‌بس در این کشور است.

وی تاکید کرد که از زمان اجرایی شدن آتش‌بس، ائتلاف متجاوز اجازه نمی‌دهد هیچ هواپیمایی وارد صنعاء شود و از ورود کشتیهای حامل سوخت نیز به بندرگاه الحدیده جلوگیری می‌کند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.