Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38141
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 14 می 2022 - 21:59 |

عبدالله: افزایش محدودیت‌ها در افغانستان سبب تنش‌های قومی و جنگ داخلی می‌شود

عبدالله: افزایش محدودیت‌ها در افغانستان سبب تنش‌های قومی و جنگ داخلی می‌شود

رئیس شورای عالی مصالحه سابق افغانستان اظهار داشت که افزایش محدودیت‌ها سبب انزوای افغانستان شده، تنش‌های قومی را تشدید کرده و این کشور را به سمت جنگ داخلی سوق می‌دهد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه سابق افغانستان با اشاره به تحولات اخیر این کشور گفت، همانطور که چهار دهه اخیر این کشور نشان داده است، راه‌اندازی سیاست انحصار و حذف همواره بر مشکلات مردم و مملکت افزوده و کشور را به سوی بحران سوق داده است.

 

وی تاکید کرد: بحران جاری را می‌توان از راه مذاکره، تفاهم، احترام به اراده مردم، تنوع مذهبی و تفاوت‌های هویتی-فرهنگی موجود در کشور حل و فصل نمود.

 

عبدالله خاطرنشان کرد: ادامه سیاست‌های ضدبشری، سرکوب، ارعاب و اعمال محدودیت‌ها بر دختران و زنان موجب انزوای هر چه بیشتر کشور و افزایش تنش‌های قومی گردیده و افغانستان را به طرف جنگ داخلی سوق می‌دهد.

 

وی پیش از این در نشستی با هیئت سیاسی طالبان تاکید کرده بود که مشکل افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و تمام انرژی و توان باید برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی برای قطع جنگ و طرح یک آینده مشترک برای مردم افغانستان متمرکز گردد.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.