Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 38686
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 29 می 2022 - 18:39 |

«قوات الیمن السعید»؛ گروه شبه‌نظامی جدید ریاض برای کنترل عدن

«قوات الیمن السعید»؛ گروه شبه‌نظامی جدید ریاض برای کنترل عدن

عربستان سعودی قصد دارد یک گروه شبه‌نظامی جدید موسوم به «قوات الیمن السعید» را جایگزین شبه‌نظامیان و مزدوران سابق در عدن کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، منابع آگاه در دولت مستعفی یمن از تصمیم عربستان سعودی مبنی بر واگذاری عدن به یک گروه شبه‌نظامی جدید به جای مزدوران سابق خبر دادند.

به نوشته وبگاه «تعز نیوز»، این منابع اعلام کردند که ریاض به شورای ریاستی تحت حمایت خود دستور داده تا شبه‌نظامیان مسلح جدید موسوم به «قوات الیمن السعید» را در شهر عدن  به عنوان نیروی جایگزین شبه نظامیان «المجلس الانتقالی» وابسته به امارات، به کار گیرد.

بنا بر این گزارش، این اقدام به زودی از سوی کمیته نظامی یمن اعلام خواهد شد. گروه موسوم به «قوات الیمن السعید»  از ماه‌ها پیش توسط مزدور «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد مشترک ارتش دولت مستعفی یمن، در مأرب تشکیل شد و طی چند وقت اخیر، با گرفتن نیرو از استان‌های جنوبی اشغالی یمن و سربازگیری  ده‌ها هزار نفری تقویت شده است. حقوق این افراد ماهیانه تا سقف ۱۰۰۰ ریال سعودی نیز می‌رسد.

گفته می‌شود که این اقدام با هدف تدارک برای منزوی کردن نیروهای «الاصلاح» و سایر مزدوران وابسته به امارات پس از آن‌که ائتلاف متجاوز سعودی برای سالها آن‌ها را به خدمت گرفت، صورت گرفته است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.