Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 38055
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 12 می 2022 - 17:05 |

ماجرای ناپدید شدن فعال زن یمنی و رسوایی جدید سفیر سعودی

ماجرای ناپدید شدن فعال زن یمنی و رسوایی جدید سفیر سعودی

طبق گزارش برخی منابع آگاه خبری، ریاض در پی افشای رسوایی جنسی جدید سفیر عربستان سعودی در یمن، قصد دارد او را برکنار کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، چند روزی است که رسانه‌های یمنی از ناپدید شدن «سمیره الحوری» فعال یمنی نزدیک به ائتلاف سعودی از ماه آوریل گذشته خبر می‌دهند.

در همین راستا، حساب کاربری «معتقلی الرأی» (زندانیان عقیده) نیز طی پستی در توئیتر نوشت: فعال حقوقی، سمیره الحوری از ۱۷ آوریل به همراه پسرش در شهر ریاض ناپدید شده‌اند، بدون‌این‌که دلیل این ناپدید شدن مشخص شود.

از سوی دیگر، برخی منابع رسانه‌ای می‌گویند که این فعال یمنی از سوی سرویس اطلاعات سعودی بازداشت و از مقر خود در شهر مأرب به ریاض با هواپیمای اختصاصی منتقل شده است و از سرنوشت او کسی اطلاع ندارد.

سرنوشت مبهم فعال زن یمنی نزدیک به ائتلاف سعودی در ریاض

چند روز پیش، وبگاه «الخبر الیمنی» نیز با انتشار گزارشی نوشت: نزدیکان الحوری اعلام می‌کنند که از نیمه ماه آوریل گذشته که وی به عربستان سعودی سفر کرده بود، تاکنون، اطلاعی از او ندارند.

بر اساس این گزارش، دلیل ناپدید شدن الحوری مشخص نیست اما برخی فعالان می‌گویند که وی اخیرا با «محمد سعید آل جابر» سفیر سعودی که اکنون شبکه گسترده‌ای از فعالان یمنی زن وفادار به ائتلاف را اداره می‌کند، اختلاف نظر داشته است و همین اختلاف پشت پرده ناپدید شدن الحوری است.

الحوری دو روز پیش از ناپدید شدن، از قاچاق انسان در یمن و شکار زنان یمنی از سوی سازمان‌های خارجی که مراکز آن‌ها در عدن، قاهره و تعدادی از کشورها است، سخن گفته بود.

تماس مشکوک و کوتاه الحوری از ریاض 

«علی البخیتی» در اواخر آوریل گذشته نوشته بود که سمیره الحوری تقریبا دو‌ هفته پیش با او از ریاض در حالی که گریه می‌کرد، تماس گرفته است.

وی تصریح کرد: «من خیلی چیزی از حرفهایش را نفهمیدم. دور و برم شلوغ بود. پس از آن تلاش کردم با او تماس بگیرم اما موفق نشدم..برخی تلاش کردند تا گزارشی مبنی بر ناپدید شدن وی ارائه دهند، اما مقامات امنیتی ریاض از ثبت این گزارش خودداری کردند زیرا این افراد، از بستگان درجه یک او نبودند».

همسر سابق الحوری: دستگاه اطلاعات سعودی مسئول جان پسرم است

«محمود الحلیلی» همسر سابق الحوری نیز چندروز پیش، طی پستی در توئیتر از پشت پرده فرار این فعال حقوقی یمن به همراه پسرش به مأرب و سپس انتقال به ریاض نوشت.

وی تصریح کرد که دستگاه اطلاعات سعودی همسر سابق او و فرزندشان احمد را ربوده و با یک هواپیمای اختصاصی آن دو را به ریاض انتقال داده است.

الحلیلی افزود که تلاش کرده با دستگاه اطلاعات سعودی برای اطلاع از سرنوشت پسرش که توسط مادرش از صنعاء فراری داده شده، ارتباط برقرار کند، اما سعودی‌ها پاسخی به او ندادند.

وی دستگاه اطلاعات سعودی را مسئول کامل سرنوشت و جان پسرش اعلام کرد.

رسوایی جدید برای سفیر سعودی در یمن و احتمال برکناری او

«عادل الحسنی» از فرماندهان گروه موسوم به «المقاومه الجنوبیه»، امروز (پنجشنبه، ۱۲ می)، طی پست کوتاهی در توئیتر، نوشت: «آل جابر سفیر عربستان سعودی در یمن، سمیره الحوری، فعال یمنی را مخفی کرده و تا این لحظه از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست!!».

یکشنبه پیش، برخی منابع آگاه دیپلماتیک در ریاض اعلام کردند مقامات سعودی به دنبال یافتن مهره‌ای جایگزین محمد الجابر، سفیر این کشور در یمن، همزمان با آغاز تحقیقات گسترده در خصوص پرونده رسوایی‌های جنسی او هستند. به همین دلیل این منابع می‌گویند که انتظار می‌رود آل جابر پس از چندین دهه مدیریت پرونده یمن، طی حکمی از سوی شاه سعودی برکنار شود.

آل جابر به منزله حاکم فعلی یمن در مناطق تحت سیطره ائتلاف سعودی در جنوب و شرق یمن است و تمایل آل سعود برای کنار گذاشتن دینام پرونده یمن تنها به دلیل رسوایی‌های او در یمن است. منابع آگاه می‌گویند که دستگاه اطلاعات سعودی تحقیق درباره او را آغاز کرده‌اند و آخرین رسوایی او به انتشار بخشی از روابط او با سمیره الحوری پیش از ماه مبارک رمضان باز می‌گردد.

بر این اساس، دستگاه اطلاعات سعودی این فعال یمنی را که از سوی سفیر عربستان در یمن برای فعالیت علیه صنعاء جذب و اجیر کرده بود، دستگیر کرد و با یک هواپیمای اختصاصی از مقر اقامتش در مأرب به ریاض انتقال داد. سرنوشت او هنوز مشخص نیست.

فعالان یمنی در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اطلاعات موجود نشان می‌دهد که الحوری به اتهام باج‌خواهی از آل جابر با استفاده از  تصاویر و تماس‌های تلفنی ضبط شده، بازداشت شده است.  آخرین رسوایی سفیر عربستان سعودی، در دیداری که وی قبل از ماه مبارک رمضان با  این فعال یمنی داشت، فاش شد و انتشار بخش‌های از تصاویر این دیدار، شخصیت سفیر سعودی را برملا کرد.

این فعالان می‌گویند: ویدئو‌ها و فایل‌های صوتی ضبط شده از تماس‌های تلفنی سفیر سعودی، رسوایی‌های غیراخلاقی او را فاش می‌کند و نشان می‌دهد که وی از نفوذ خود در یمن برای تجاوز به کرامت یمنی‌ها و زنان این کشور استفاده کرده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.