Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 38379
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 21 می 2022 - 18:21 |

محب: امرالله صالح به اشرف غنی اطلاعات نادرست می‌داد

محب: امرالله صالح به اشرف غنی اطلاعات نادرست می‌داد

مشاور امنیت ملی دولت سابق افغانستان با توجیه سقوط نظام گذشته این کشور گفت که معاون اول اشرف غنی به او اطلاعات و مشورت نادرست می‌داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی دولت سابق افغانستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها از اختلاف با «امرالله صالح» معان اول «اشرف غنی» رئیس جمهور فراری افغانستان خبر داد و او را متهم کرد که اطلاعات و مشورت‌های نادرست به غنی می‌داده است.

محب در پاسخ به این سوال که به نظر او مهمترین اشتباهش چه بوده، گفت که پس از بالا گرفتن اختلافات با امرالله صالح «یا باید استعفا می‌دادم یا باید فشار را بر او افزایش می‌دادم تا نظرات خود را تغییر می‌داد».

مشاور امنیت ملی دولت سابق افغانستان با اظهار اینکه بین اداره او با صالح تقابل وجود داشت، به بی‌بی‌سی گفت: معاون اول به بخش امنیتی علاقه داشت و متاسفانه اطلاعاتی که ما به رئیس جمهور می‌دادیم و اطلاعاتی که از سوی معاون اول داده می‌شد، بسیار تفاوت داشت؛ بیشتر اطلاعات او با واقعیت‌ها هماهنگی نداشت.

«اشرف غنی» رئیس جمهور فراری افغانستان در نخستین گفت‌وگوی رسانه‌ای خود پس از فرار ناگهانی از کابل بار دیگر با ادعای اینکه جانش در خطر بوده، اظهارداشت که «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی‌اش به او گفته بود که گارد حفاظت از رئیس جمهور از هم پاشیده و اگر برابر طالبان مقاومت شود، همه آن‌ها کشته می‌شوند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.