Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 37722
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 01 می 2022 - 20:14 |

نفوذ جنگنده‌های «سوخو-۳۰ » چین به منطقه شناسایی هوایی تایوان

نفوذ جنگنده‌های «سوخو-۳۰ » چین به منطقه شناسایی هوایی تایوان

وزارت دفاع تایوان از پرواز مجدد جنگنده‌های چینی بر فراز بخش‌های از منطقه شناسایی هوایی تایوان خبر داد.

 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت دفاع تایوان یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از پرواز مجدد جنگنده‌های چینی بر فراز بخش‌های از منطقه شناسایی هوایی خبر داد.

 

به گزارش وبگاه «اینی نیوز» ۲ فروند جنگنده «سوخو-۳۰» ارتش چین وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شدند. این رخنه هوایی دو نوبت در ارتفاع ۹۸۰۰ پایی در شمال شرقی جزیره «دونگشا» صورت گرفت.

 

وزارت دفاع تایوان اعلام کرده که به دنبال هشدار رادیویی ، پرواز جنگنده‌های تایوان و استقرار سامانه‌های موشکی و عملیات رهگیری، منطقه را ترک کردند. منطقه شناسایی پدافندی قبل از حریم هوایی یک کشور قرار دارد و هواپیماها برای ورود به آن باید هویت خود را مشخص کنند.

 

هفته گذشته نیز وزارت دفاع تایوان مدعی شد که چهار فروند جنگنده و یک هواپیمای تجسسی چین وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شدند. چهار فروند جنگنده «جی-۱۶» به بخش جنوب غربی بین جزیره تایوان و جزایر مورد مناقشه «تایپینگ» و «دونگشا» در دریای چین جنوبی نفوذ کردند، در حالی که هواپیمای جاسوسی چین نیز از تنگه تایوان عبور کرد.

 

۹۶۱ موردنفوذ هواپیماهای چینی به تایوان در سال ۲۰۲۱ باعث شد نیروی هوایی جزیره درخواست بودجه اضافی ۲۴.۲۴ میلیون دلاری برای قطعات یدکی، تعمیر و نگهداری جنگنده‌ها و جت های اف-۱۶ خود کند.

 

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراََ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

 

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز از زمان روی کار آمدن، سیاست‌های دولت ترامپ را در قبال چین در پیش گرفته است و اخیراً نیز بایدن لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

 

چندی قبل، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: «ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) تمام اقدامات لازم را برای محافظت قاطعانه از حاکمیت و تمامیت ارضی دولت و سرکوب بی‌درنگ هرگونه مداخله خارجی انجام خواهد داد.»

 

وو طی بیانیه‌ای تاکید کرد ارتش چین همچنین قصد دارد هرگونه توطئه جدایی طلبانه با هدف دستیابی به استقلال تایوان را متوقف کند و به ترویج روند «اتحاد مجدد سرزمین مادری» ادامه خواهد داد.

 

  1. آژانس خبری صدای پامیر-کابل
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.