Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 38221
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 17 می 2022 - 17:18 |

همکاران افغانستانی آمریکا پس از گذشت ۸ ماه هنوز منتظر روادید هستند

همکاران افغانستانی آمریکا پس از گذشت ۸ ماه هنوز منتظر روادید هستند

همکاران افغانستانی نظامیان آمریکایی پس از گذشت ۸ ماه از سقوط کابل و انتقال به کشور سوم هنوز در وضعیتی نامعلوم منتظر دریافت روادید آمریکا هستند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در ادامه بی‌سرنوشتی اتباع افغانستانی همکار آمریکا که پس از سقوط کابل به کشور سومی انتقال داده شدند، یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که اتباع افغانستانی هنوز پس از گذشت ۸ ماه منتظر دریافت روادید آمریکا هستند.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا که نامش نیامده است در این باره به «فاکس نیوز» گفت: ما به طور فعال در حال بررسی درخواست‌های روادید برای افغانستانی هایی هستیم که می‌خواهند به آمریکا بیایند، از جمله کمک به افغانستانی هایی که واجد شرایط روادید مهاجرتی ویژه هستند.

این سخنگو افزود: پس از تصدی مسئولیت، ما تلاش کردیم تا زمان رسیدگی افغانستانی های واجد شرایط روادید مهاجرتی ویژه را کاهش دهیم و در عین حال فرآیندهای غربالگری پزشکی و امنیتی قوی خود را حفظ کنیم.

افغانستانی های انتقال یافته توسط آمریکا به کمپ پناهجویان در ابوظبی نیز با ابراز نگرانی از سرنوشت نامعلوم خود می‌گویند که پس از گذشت حدود ۸ ماه تا‌‌کنون هیچ پاسخ روشنی درباره انتقال خود به کشورهای مقصد دریافت نکرده‌اند.

شماری از افغانستانی هایی که در روند تخلیه توسط آمریکا به کمپ‌ها در کشورهای عربی انتقال یافته‌اند، ضمن انتقاد از سرنوشت نامعلوم خود می‌گویند که زندگی روز به روز در این کمپ‌ها دشوارتر می‌شود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.