Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 37955
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 08 می 2022 - 19:22 |

پاکستان: پناهجوی جدید از افغانستان نمی‌پذیریم

پاکستان: پناهجوی جدید از افغانستان نمی‌پذیریم

سفارت پاکستان در کابل اعلام کرد که ما خواهان افزایش پناهندگان در آن کشور نستیم و آن عده از افغان‌هایی که پس از تسلط طالبان بر افغانستان به این کشور آمده اند را به عنوان پناهنده نمی‌پذیرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، سفیر پاکستان در کابل گفته است که ما خواهان افزایش پناهندگان افغانستانی نیستیم.
سفیر پاکستان در کابل می‌گوید افغان‌هایی که پس از سقوط دولت اشرف غنی به این کشور رفته اند به عنوان پناهنده پذیرفته نخواهند شد.
منصور احمد خان، سفیر اسلام آباد در کابل گفته است که هر روز حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ ویزه برای افغان‌هایی که قصد سفر به اسلام آباد را دارند صادر می‌شود.
به گفته این افراد، به خاطر تجارت، تداوی و گرفتن ویزه امریکا، کانادا و یا سایر کشورهای غربی، به پاکستان سفر می‌کنند.
منصور احمد خان گفت : “ما آزادانه‌تر از هر کشور همسایه یا هر کشور دیگری در جهان برای افغان‌ها ویزه صادر می‌کنیم. ما این کار را برای رسیدگی به نگرانی‌های بشردوستانه افغان‌ها انجام می‌دهیم”.
منصور احمد خان گفت : “اما اگر آنها (افغان‌ها) بخواهند وضعیت آنها به پناهندگی تبدیل شود، این اتفاق نمی‌افتد و ما اجازه نمی دهیم. ما خواهان افزایش پناهندگان نیستیم”.
از سوی دیگر، قیصر خان افریدی، سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان در اسلام آباد، گفت که آنان با مقامات پاکستانی یکجا کار می‌کنند تا راه حلی برای مشکلات افغان‌های تازه وارد پیدا کنند.
افریدی گفت که آنان در مورد ثبت نام و توزیع اسناد به این پناهجویان با مقامات پاکستان در گفتگو هستند. این در حالی است که پس از سقوط دولت جمهوریت در افغانستان، ده‌ها و شاید صدها هزار افغان به پاکستان مهاجر شده اند.
آژانس خبری صدای پامیر- کابل
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.