Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 37867
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 06 می 2022 - 19:10 |

کشف دو بمب دست‌ساز در مسجدالاقصی

کشف دو بمب دست‌ساز در مسجدالاقصی

منابع خبری بامداد جمعه از کشف دو بمب در داخل مسجد الاقصی خبر دادند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شبکه خبری الجزیره بامداد جمعه از کشف دو بمب دست‌ساز در داخل مسجد مبارک الاقصی خبر داد.

 

مطابق گزارش این شبکه، پلیس رژیم اشغالگر قدس از کارشناسان مواد منفجره خواسته این بمب‌ها را از مسجد خارج کنند. روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست مدعی شده پلیس این دو بمب را از محل مورد نظر خارج کرده است.

 

ساعاتی قبل‌تر منابع خبری گزارش داده بودند شهرک‌نشین‌های صهیونیست طبق فراخوان‌های قبلی روز پنجشنبه همزمان با سالروز اشغال فلسطین به صورت گسترده به مسجدالاقصی رفتند تا سالروز تأسیس این رژیم موقت را در آنجا گرامی بدارند.

 

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری، چهارشنبه شب گزارش داده بودند که ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف قدس و تل‌آویو سامانه‌های گنبد آهنین مستقر کرده است.

 

لحظاتی پس از انتشار این گزارش، کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که نهادهای امنیتی تل‌آویو هشدار امروز گروه‌های مقاومت فلسطین را جدی گرفته‌اند. گروه‌های مقاومت فلسطین، دیروز، هر یک در بیانیه‌‌‌ای شدیداللحن به رژیم صهیونیستی در خصوص هتک حرمت مسجد الاقصی هشدار دادند.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای در این خصوص هشدار داد و گفت: «اجازه مقامات [رژیم] اشغالگر صهیونیستی به شهرک‌نشینان برای ورود به صحن مسجد الاقصای شریف، فردا (پنجشنبه)، بازی با آتش است و منطقه‌ را به سمت تنشی می‌کشاند که [رژیم اشغالگر] خود کاملا مسئول آن خواهد بود.»

 

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای شدیداللحن درباره هرگونه اقدام احتمالی شهرک‌نشینان هشدار داد و تأکید کرد: «فراخوان ورود به مسجد الاقصی را جنگ علیه ملت و مقدساتمان می‌دانیم. ما در دفاع از [مسجد] الاقصی و قدسمان به هر قیمتی که شده کوتاهی نخواهیم کرد.»

 

«کمیته‌های مقاومت مردمی» فلسطین نیز در بیانیه‌ای در خصوص هرگونه تحرکات شهرک‌نشینان در مسجد الاقصی هشدار دادند و اعلام کردند: «ورود به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن بازی با آتش است و یک کارشکنی خطرناک به شمار می‌آید که دشمن جنایتکار صهیونیستی تاوان آن را خواهد داد.»

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.