Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 38677
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 29 می 2022 - 18:35 |

آمریکا: مردم افغانستان خواستار ایجاد دولت فراگیر هستند

آمریکا: مردم افغانستان خواستار ایجاد دولت فراگیر هستند

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در پایان سفر دو روزه به تاشکند و دیدار با مقامات ازبکستانی بر ایجاد دولت فراگیر توسط طالبان تاکید کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در توئیتی با اعلام پایان سفر دو روزه خویش به ازبکستان اظهار داشت که با معاون شورای امنیت، سرپرست وزارت خارجه و نماینده ویژه ازبکستان درباره افغانستان بحث و تبادل‌نظر کرده است.

وی با محوری خواندن نقش ازبکستان در حمایت از مردم افغانستان گفت که تاشکند به تامین برق افغانستان ادامه می‌دهد و رهبری ازبکستان درباره اولویت‌های مشترک یعنی تروریسم، حقوق بشر و ثبات با طالبان همکاری می‌کند.

این دیپلمات آمریکایی افزود که هنگام حضور در تاشکند با یک نماینده سابق پارلمان از کابل، یک خبرنگار، یک کارمند سابق سازمان غیردولتی و شمار دیگری از افغانستانی‌های ساکن ازبکستان نیز دیدار کرده است.

وست گفت که همه آن‌ها ضمن ابراز نگرانی درباره حقوق زنان در دولت طالبان تاکید کردند که جوانان افغانستانی باید بخشی از ترسیم آینده کشورشان باشند.

به گفته نماینده ویژه آمریکا، آن‌ها همچنین برقراری آشتی ملی بین نسل‌ها و جوامع مختلف در افغانستان را برای صلح پایدار ضروری دانسته و ابراز امیدواری کردند که روند سیاسی فراگیر شکل گیرد که شامل مردم افغانستان باشد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.