Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 38638
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 28 می 2022 - 17:39 |

افغانستان به واردات بیش از ۲ میلیون گندم نیاز دارد

افغانستان به واردات بیش از ۲ میلیون گندم نیاز دارد

وزارت کشاورزی و دامداری طالبان اعلام کرد که برای تغذیه افراد نیازمند در افغانستان به واردات فوری بیش از ۲ میلیون تن گندم نیاز است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «مصباح الدین مستعین» سخنگوی وزارت کشاورزی و دامداری طالبان اعلام کرد که برای تغذیه افراد نیازمند در افغانستان بصورت فوری به واردات بیش از ۲ میلیون تن گندم نیاز است.

این درحالی است که به دلیل خشکسالی، امسال برداشت گندم در افغانستان نسبت به سال‌های گذشته کمتر است و قاچاق گندم به پاکستان نیز جریان دارد.

مستعین به «آسوشیتدپرس» گفت: هنوز برداشت گندم کاملاً جمع‌آوری نشده، اما بر اساس تخمین ما محصولات گندم امسال حدود ۴ تا ۴٫۵ میلیون تن خواهد بود، بنابراین امسال به واردات حدود ۲ تا ۲٫۵ میلیون تن گندم نیاز داریم.

گفتنی است که پیش از این «ملا هدایت‌الله بدری» وزیر دارایی طالبان در پیامی صوتی به گمرک‌های افغانستان دستور داده بود تا جلو صادرات و قاچاق گندم از این کشور را بگیرند.

وی با اظهار اینکه برخی مردم برای قاچاق گندم به پاکستان و دیگر کشورها تلاش می‌کنند، گفته بود: توصیه و دستور من به همه این است که اجازه خروج یک دانه گندم را هم به خارج ندهید.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.