Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 38382
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 21 می 2022 - 18:23 |

الحلبوسی: تصمیم خود را برای جلوگیری از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گرفته‌ایم

الحلبوسی: تصمیم خود را برای جلوگیری از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گرفته‌ایم

رئیس پارلمان عراق تأکید کرد که این نهاد عراقی، تصمیم شجاعانه خود را برای جلوگیری از عادی‌سازی روابط بغداد با رژیم غاصب صهیونیستی گرفته است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق امروز شنبه تأکید کرد که باید در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ایستاد و موضعگیری کرد.

پایگاه خبری ناس نیوز به نقل از الحلبوسی گزارش داد، پارلمان عراق تصمیم شجاعانه خود را برای جلوگیری از عادی‌سازی روابط بغداد با رژیم غاصب صهیونیستی گرفته است؛ تصمیمی که بازتارب واقعی و واضح اراده مردم عراق است.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین از چند دهه پیش، در صدر اولویتهای ملت عراق قرار دارد، ادامه داد، وضعیت قدس و سرزمین های اشغالی، به ویژه مقدسات اسلامی و مسیحی، مستلزم اتخاذ موضع عربی است که به اتخاذ یک موضع بین المللی شفاف منجر شود و بر اساس آن، قطعنامه‌های بین المللی صادر شده به نفع مسئله فلسطین اجرایی شود.

رئیس پارلمان عراق تصریح کرد، اقدامات رژیم موقت صهیونیستی، از جنایتکاری این رژیم و نادیده گرفتن آشکار تمامی ارزشها و اصول انسانی پرده برداشت و نشان داد که ان رژیم، قوانین و مقررات بین المللی را به صورت آشکار، زیر پا می‌گذارد.

الحلبوسی همچنین تأکید کرد که شیرین ابوعاقله خبرنگار فقید شبکه الجزیره، به نماد فداکاری و شرافت در مطبوعات و رسانه‌ها تبدیل شده است.

در همین ارتباط، کمیته حقوقی پارلمان عراق بیست و یکم اردیبهشت ماه جاری جلسه‌‍ای برای بررسی قانون منع عادی سازی و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

 نهاد رسانه‌ای پارلمان عراق خبر داد که اعضای کمیته حقوقی پارلمان عراق بر لزوم تلاش برای تصویب قوانین مهم به ویژه قوانینی که مستقیماً بر وضعیت شهروندان تأثیر می‌گذارد، تأکید کردند.

این کمیته قانون منع عادی‌سازی و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد و پارلمان هم امروز قرائت اولیه آن را شروع خواهد کرد. از مهم‌ترین بندهای این قانون جرم انگاری هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوانی است.

فراکسیون صدر به رهبری مقتدی صدر پیشتر اعلام کرده بود که ائتلاف نجات وطن پیشنهادی را درخصوص جرم‌انگاری عادی سازی روابط یا تعامل با رژیم صهیونیستی به ریاست پارلمان داده است.

در همین حال منابع آگاه در پارلمان عراق می‌گویند که کمیته مکلف به تهیه پیش‌نویس قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کار تدوین پیش‌نویس قانون را به پایان رسانده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.