Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38322
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 19 می 2022 - 20:00 |

بدهکاری ۱۰۰ میلیون دالری شرکت برق افغانستان به کشورهای همسایه

بدهکاری ۱۰۰ میلیون دالری شرکت برق افغانستان به کشورهای همسایه

منابع در وزارت منابع آب و انرژی گروه طالبان از بدهکاری ۱۰۰ میلیون دالری شرکت برق افغانستان به کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، منابع در وزارت منابع آب و انرژی گروه طالبان گفته اند، که دولت گروه طالبان که قدرت را در افغانستان به دست گرفته، بیش از ۱۰۰ میلیون دالر برای برق به ازبیکستان و تاجیکستان بدهکار است.
نماینده این وزارت به شبکه تلویزیونی طلوع گفت: “ما نمی توانیم هزینه برق تامین شده از ازبیکستان و تاجیکستان را پرداخت کنیم، زیرا در انتقال پول در این کشورها مشکلاتی وجود دارد، اما ما هر لحظه آماده پرداخت هستیم”.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، این وزارتخانه خاطرنشان کرد، که عملیات بانکی بین افغانستان و کشورهای همسایه به دلیل پیامدهای اقتصادی رویدادهای اطراف اوکراین پیچیده تر شده است.
امان الله غالب، مدیر پیشین شرکت انرژی افغانستان برشنا شرکت (DABS) گفت، که “افغانستان سالانه ۳۰۰ میلیون دالر برای برق به کشورهای آسیای میانه می پردازد که بیشتر آن از ازبیکستان تامین می شود”.
بر اساس داده های رسمی، افغانستان حدود ۸۰ درصد برق را از کشورهای همسایه وارد می کند. طالبان پس از اعلام تصمیم ایالات متحده در بهار سال ۲۰۲۱ مبنی بر خروج نیروهای مسلح خود از افغانستان، عملیات گسترده ای را برای کنترل بر افغانستان آغاز کردند. در ۱۵ اسد سال گذشته طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند و در ۱۶ سنبله ترکیب حکومت موقت خود را اعلام کردند که هنوز مشروعیت آن از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.
آژانس خبری صدای پامیر- کابل
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.