Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 38233
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 17 می 2022 - 17:32 |

بشار اسد: جنگ علیه منطقه، فکری و عقیدتی است

بشار اسد: جنگ علیه منطقه، فکری و عقیدتی است

رئیس جمهور سوریه که میزبان یک هیأت پارلمانی از موریتانی بود، گفت که جنگ علیه منطقه، اساسا یک جنگ فکری و عقیدتی است.

به گزارش آژانش خبری صدای پامیر، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز سه‌شنبه میزبان یک هیأت پارلمانی از موریتانی به ریاست «المصطفى بلاه صهیب» رئیس کمیته «برادری پارلمانی سوریه و موریتانی» بود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، در این دیدار، تحولات کشورهای عربی و نقش اصلی ملتها در ثبات این منطقه بررسی و تأکید شد که این مسئله از رهگذر حفظ هویت صورت گرفته است.

رئیس جمهور سوریه گفت که جنگ علیه منطقه، اساسا یک جنگ فکری و عقیدتی است که از جنگ نظامی، خطرناکتر است و تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی تأکید کرد، ملت موریتانی با وجود فاصله جغرافیایی با منطقه خاورمیانه، در مراحل مختلف تاریخی ثابت کرده‌‌اند که به هویت عربی خود پایبند و وابسته هستند.

اسد بر اهمیت سفرهای متقابل هیأتهای پارلمانی و مردمی و استفاده از نتایج آن تأکید و تصریح کرد، این مسئله باید از طریق تبدیل این سفرها به افکار و مکانیزمهای کاری صورت گیرد که در خدمت منافع ملتها باشد.

اعضای این هیأت هم از مواضع سوریه و پایبندی آن به مسائل عربی قدردانی و تأکید کردند، سوریه نزد مردم موریتانی، جایگاه ویژه‌ای دارد و همیشه بر حمایت از مردم سوریه در برابر جنگ تروریستی تأکید دارند.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز یکشنبه هفته جاری این هیأت بود. مقداد در این دیدار ضمن تمجید از روابط سوریه و موریتانی و مواضع درخشان ملت این کشور در قبال جنگ تروریستی علیه سوریه، گفت که هدف از این جنگ، تضعیف سوریه، نابودی محور مقاومت و مسئله فلسطین و تحقق منافع غربی-اسرائیلی بود.

وی با اشاره به عمق روابط تاریخی سوریه و موریتانی که به صورت مداوم، در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در حال تقویت است، بر اهمیت اقدام مشترک بین کشورهای عربی و هماهنگی دائمی در محافل سیاسی و پارلمانی تأکید کرد.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اهتمام سران سوریه به دیپلماسی پارلمانی و نقش آن در تأمین منافع کشورها، گفت که به مدد ایستادگی ملت و شجاعت ارتش آن و حمایت کشورهای دوست، همه طرحهای منطقه‌ای و غربی برای سرنگونی حکومت سوریه ناکام ماند..

 مقداد با بیان اینکه باید از طریق متمرکز شدن بر پایان بخشیدن به اختلافات کشورهای عربی و نزدیک‌سازی دیدگاهها، گفت که باید بر مسئله اصلی کشورهای عربی یعنی مسئله فلسطین تمرکز کرد.

صهیب نیز قدردانی از سوریه، گفت که سفر این کمیته به دمشق، در راستای تحکیم روابط موریتانی و سوریه است تا ملت سوریه بتواند با جنگ تروریستی مقابله کرده و حاکمیت و تمامیت ارضی آن را حفظ کند.

آژانش خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.