Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38313
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 19 می 2022 - 18:28 |

بلاول بوتو: تعامل با طالبان برای حل بحران افغانستان مهم است

بلاول بوتو: تعامل با طالبان برای حل بحران افغانستان مهم است

وزیر امور خارجه پاکستان هرگونه تصمیم این کشور برای به رسمیت شناختن طالبان را مطابق با دیدگاه جامعه جهانی دانست و تاکید کرد: تعامل با حاکمیت کنونی در افغانستان برای کمک به بحران این کشور اجتناب ناپذیر است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بلاول بوتو زرداری که برای شرکت در نشست جهانی امنیت غذایی در نیویورک بسر می‌برد روز چهارشنبه به وقت محلی با حضور در برنامه شبکه سی‌ان‌ان با اجرای کریستین امان‌پور، ابراز امیدواری کرد که دولت موقت طالبان اجازه نخواهد داد که تروریست‌ها از قلمروی افغانستان در برابر همسایگان کار بگیرند.
او در حالی این سخنا را می زند، که گروه طالبان خود در فهرست گروه تروریستی قرار دارد.
وی همچنین درباره به رسمیت شناختن طالبان نیز گفت: هرگونه تصمیم و اقدام دولت اسلام‌آباد در این خصوص مطابق با دیدگاه و خواست جامعه جهانی خواهد بود.
بلاول زرداری در ادامه علم و آزادی را حق مشروع زنان به ویژه مطابق آموزه‌های دین اسلام دانست و افزود: ما امیدواریم که طالبان به تعهدات خود برای حفظ حقوق زنان و حضور دختران در مدارس و مراکز آموزشی عمل کند.
او ادامه داد: پاکستان به حمایت از تلاش‌های جمعی برای کمک به بهبود وضعیت مردم افغانستان ادامه خواهد داد و معتقد است که تعامل با طالبان برای حل بحران این کشور مهم است.
وزیر امور خارجه پاکستان در پایان هشدار داد که سقوط اقتصادی افغانستان نه تنها به ضرر مردم این کشور است بلکه فاجعه بزرگی برای تمام منطقه خواهد بود.
بلاول بوتو در حالی این سخنان را می زنند، که کارشناسان افغانستانی و پاکستانی، بی نظیر بوتو مادر بلاول بوتو را بنیان گذار گروه طالبان می دانند.
یادآوری می کنیم، که از آغاز شکل گیری گروه طالبان در افغانستان، پاکستان همواره این گروه را پشتیبانی کرده است.
دولت پیشین افغانستان همیشه پاکستان را متهم به پشتیبانی از گروه طالبان می کرد، اما پاکستان همیشه این اتهام ها را رد می کرد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.