Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 38784
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 31 می 2022 - 23:27 |

بنیان‌های قرآنی دشمنی یهود با اسلام

بنیان‌های قرآنی دشمنی یهود با اسلام

شناخت هر قوم و ملتی وابسته به شناخت و ویژگی‌ها و خصایص او است. قرآن کریم در بخش قابل توجهی از آیات صفات ویژگی‌های یهودیان را ذکر نموده است که مسلمانان می‌توانند با مراجعه به قرآن با ماهیت و واقعیت آنان آشنا شوند. محدودیت نوشتار اجازه تفصیل نمی‌دهد لذا به اختصار و تیتروار و بر اساس نص صریح قرآن برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های مطرح شده ذکر می‌گردد:

 ۱-قساوت قلب

قرآن کریم از سنگ دلی یهود این‌گونه سخن می‌گوید: «ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُکُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِکَ فَهِیَ کَالْحِجارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً وَ إِنَّ مِنَ الْحِجارَةِ لَما یَتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهارُ وَ إِنَّ مِنْها لَما یَشَّقَّقُ فَیَخْرُجُ مِنْهُ الْماءُ وَ إِنَّ مِنْها لَما یَهْبِطُ مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ» (بقره/ ۷۴)

بر پایه شواهد و قرائن فراوان، یهود در طول تاریخ از سنگ دل‏ترین ملّت‏ها بوده و هست؛ چنان که اگر زمانى بر منطقه‏اى حاکم مى‌‏شدند با بى‌‏رحمانه‏‌ترین شیوه دست به کشتار مى‏‌زدند. شاید آنان این طور جنگیدن و خونریزى را از توراتِ تحریف شده گرفته باشند که در اسفار مختلف از آن سخن به میان آورده است از جمله «…هیچ کسى را زنده نگذارید و به کسى رحم نکنید. پیر و جوان دختر و زن و بچه همه را از بین ببرید. (ر.ک. کتاب مقدس، پیشین، سفر حزقبال، ۹: ۵ – ۶)

 ۲-حریص ترین مردم به زندگی دنیا

قرآن کریم حقیقت حال یهود و شدت علاقه آنان را به زندگى مادى دنیا، این گونه توصیف مى‏‌کند: «وَ لَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلى‏ حَیاةٍ وَ مِنَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا یَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ یُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَ ما هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذابِ أَنْ یُعَمَّرَ وَ اللَّهُ بَصِیرٌ بِما یَعْمَلُونَ» (بقره/۹۶) به فرموده‏‌ى قرآن، یهود حریص‌‏ترین مردم به زندگى دنیا است و به خیال این‏که عمر طولانى مانع از عذاب الهى مى‏شود همیشه این آرزو را داشته‏‌اند.

۳-رباخوارى‏

ربا یکى از محرمات الهى است، که انسان‏هاى حریص به دنیا گرفتار آن هستند. با این که در شریعت موسى و عیسى (ع) ربا منع شده بود، باز هم یهودیان به آن عمل کرده و اموال خود را به این وسیله آلوده مى‌‏کردند. قرآن کیفر این رفتار ناپسند ایشان را عذاب دنیوى و اخروى دانسته و مى‌‏فرماید: «فَبِظُلْمٍ مِنَ الَّذِینَ هادُوا حَرَّمْنا عَلَیْهِمْ طَیِّباتٍ أُحِلَّتْ لَهُمْ وَ بِصَدِّهِمْ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ کَثِیراً وَ أَخْذِهِمِ الرِّبَوا وَ قَدْ نُهُوا عَنْهُ وَ أَکْلِهِمْ أَمْوالَ النَّاسِ بِالْباطِلِ وَ أَعْتَدْنا لِلْکافِرِینَ مِنْهُمْ عَذاباً أَلِیماً» (نساء/۱۶۱)

این آیه شریفه نشانگر روح طغیانگر مادى آنهاست که در راه رباخوارى گام بر می‌داشتند. از شواهد تاریخى، چنین استفاده مى‌‏شود که این ملت، نظام مالیشان را براساس ربا پایه گذارى کرده‌‏اند. «رو تشلد» مى‏‌گوید: یهودیان، نظام اقتصادى جهان را براساس ربا قرار داده‌‏اند. آن‏ها به هر منطقه‏‌اى که وارد شدند، به زمامداران قرض دادند تا سیاست آنها را به نفع خود کنترل کنند.

۴-لجاجت یهود

لجاجت و سرسختى بنى اسرائیل به اندازه‌‏اى بود که حتى از گفتن جمله «قُولُوا حِطَّةٌ…»؛ (بقره/۵۸) بگوئید خداوندا گناهان ما را بریز»؛ امتناع ورزیدند و به جاى آن کلمه نامناسبى به طور استهزاء گفتند.(۱۶) براى همین قرآن کریم مى‌‏فرماید: «فَبَدَّلَ الذَّینَ ظَلَمُوا قُولاً غَیْرَ الَّذى‏ قیلَ لَهُمْ». (۱۷)؛

۵-پیمان شکنى یهود

یهود از جمله اقوامى است که به پیمان شکنى معروف مى‌‏باشد. قرآن کریم در آیات متعددى از نقض پیمان یهودیان سخن به میان آورده است.

یکى از موارد مهم نقض پیمان یهودیان نقض پیمان دوازده دستور الهى بود که خداوند در دو آیه به بیان آن پرداخته و مى‌‏فرماید: «وَ إِذْ أَخَذْنا مِیثاقَ بَنِی إِسْرائِیلَ لا تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً وَ ذِی الْقُرْبى‏ وَ الْیَتامى‏ وَ الْمَساکِینِ وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً وَ أَقِیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ ثُمَّ تَوَلَّیْتُمْ إِلاَّ قَلِیلاً مِنْکُمْ وَ أَنْتُمْ مُعْرِضُونَ وَ إِذْ أَخَذْنا مِیثاقَکُمْ لا تَسْفِکُونَ دِماءَکُمْ وَ لا تُخْرِجُونَ أَنْفُسَکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ ثُمَّ أَقْرَرْتُمْ وَ أَنْتُمْ تَشْهَدُونَ» (۲۰)؛ (بقره/۸۳-۸۴)

۶-ظلم و جنایت یهود

قرآن کریم، آنها را آدم‏کش و قاتل انبیاء معرفى نموده و مى‏‌فرماید: «اِنَّ الَذَّین یَکْفُرُونَ بِآیاتِ اللّهِ وَ یَقْتُلُونَ النَّبییّنَ بِغَیْرِ حَقِّ وَ یَقْتُلُونَ الذَّین یَأمُرُونَ بِالقِسْطِ مِنْ النّْاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ اَلیمٍ» (آل عمران/۲۱)

علاوه بر روشنگری قرآن کریم آگاهان تاریخ نیز درباره این خصیصه یهود می‌نویسند: «عبدالفتاح طبّاره» در این زمینه چنین مى‌‏گوید: «جنایات یهود در سرزمین عرب به صورتى بود که بدن‏ها را به لرزه مى‏انداخت و امروز نسل جدید یهود به پیروى از افکار نیاکان خود به جنایات و کشتار وحشتناک دست زده است.» هم‏چنین گوستاولبون چنین مى‏‌نویسد: «ملت یهود هیچ‏گاه از جنایات جدا نبوده است آنها اسیران فراوانى مى‏‌گرفتند، و بدن‏ هاى آنها را با ارّه پاره مى‌‏کردند و جلو سگ‏ها مى‏‌ریختند و مردم شهر از کوچک و بزرگ و پیر و جوان را سر مى‌‏بریدند.» (ر.ک. عفیف عبدالفتاح طباره، ص ۱۱۱)

۷- خودخواهى یهود

در طول تاریخ یهودیان خود را تافته اى جدابافته مى‌‏دانسته‏‌اند و همیشه این تصور را داشته که بنده ممتاز خداوند فقط آنها هستند؛ قرآن کریم از زبان آنان نقل مى‌‏کند: «وَ قالَتِ الیُهُودُ وَ النَصارَى نَحْنُ اَبْناءُ اللّهِ وَ اَحْبَّاءُهُ» (مائده/۱۸)

۸- نژادپرستى یهود

روح نژادپرستى یهودیان زاده همان خیال و تصور باطل خودبرتربینى آنهاست که منشأ بسیارى از انحرافات و تصورهاى باطل از جمله نژاد پرستى گردید تا بدان حد که «وَ قالُوا لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلاَّ أَيَّاماً مَعْدُودَةً» (بقره/۸۰)

 ۹-دشمنى یهود با اسلام:

یهود از آغاز با مسلمانان و پیامبر مکرم اسلام (ص) به دشمنى و خصومت پرداختند. براى بیان شدت دشمنى یهود با اسلام خداوند متعال مى‏فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قالُوا إِنَّا نَصارى‏ ذلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسّیسِینَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا یَسْتَکْبِرُونَ» (مائده/۸۲)

برپایه آیات ذکر شده به خوبی می‌توان ماهیت اصلی یهود را شناخت و متناسب با آن در تعامل و برخورد با این جماعت برنامه ریزی نمود. وقتی قرآن کریم علاوه بر مطالب یاد شده به صراحت می‌فرماید: «وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ» چطور امکان دارد مسلمانی با این تأکیدات و روشنگری های قرآن کریم به خود اجازه می‌دهد که به یهود اعتماد کند و به عادی سازی و جلب و جذب نظر آنان اقدام کند. رفتار یهود با ملت فلسطین و نیز موضع گیری‌های آنان در قبال کشورهای اسلامی به خوبی پرده چهره خون آشام و کودکش آنان را به تصویر می‌کشد. در این فیلم کوتاه توهین و جسارت آنها به ساحت مقدس پیامبر رحمت و مغفرت و نیز روحیه خودبرتربینی آنان را به خوبی می توان فهم و درک کرد.

انتظار می رود امت اسلامی با مراجعه به کلام وحی چهره واقعی یهود را بشناسند و با اتحاد و انسجام در برابر این یاغیان سرکش و دشمنان سرسخت دین مبین اسلام به پاخیزند و نگذارند بیش از این خون های پاک مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین ریخته شود.

ع. حیدری

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.