Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38211
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 16 می 2022 - 19:33 |

به گلوله بستن۵۷ تن در افغانستان توسط طالبان

به گلوله بستن۵۷ تن در افغانستان توسط طالبان

طالبان بیش از ۵۷ تن را در دو هفته اخیر تیرباران کرده اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از رسانه ها، دو هفته پس از عید رمضان، به موازات افزایش حمله‌های جبهه مقاومت ملی در اندراب، تخار و پنجشیر، گزارش‌های متعددی از قتل، شکنجه، تیرباران و بازداشت باشنده‌گان این مناطق به ثبت رسیده است. ویدیوها و تصاویر متعدد دال بر بدرفتاری، شکنجه و تیرباران کردن غیرنظامیان در پنجشیر، اندراب و تخار وجود دارد. روزنامه ۸صبح در این مدت چندین مورد از این تیرباران‌ها را ثبت و گزارش کرده است. طبق یک بررسی اجمالی، در دو هفته پس از عید رمضان دست‌کم ۵۷ نفر در چندین ولایت کشور تیرباران شده‌اند. متهمان درجه‌ یک تیرباران کردن این افراد، نظامیان طالبان هستند. این رقم به علت سانسوری که بر رسانه‌ها اعمال شده و محدودیت دسترسی به مناطق، ممکن است کمتر از رقم واقعی باشد. بیشتر رقم تیرباران‌ها در ولایت‌های بغلان، پنجشیر و تخار ثبت شده است. قربانیان شامل غیرنظامیان، زنان، کودکان، دانش‌آموزان، دانشجویان، دهقانان، نظامیان پیشین و اعضای جبهه مقاومت ملی هستند.
جبهه مقاومت ملی مدعی است که طالبان پس از تحمل ضربات سنگین در جبهات جنگ روبه‌رو، به گروگان‌گیری غیرنظامیان و تیرباران کردن آن‌ها روی آورده‌اند. طالبان منکر درگیری‌های جبهه‌ای در کشور هستند.
گفتنی است که به‌تازه‌گی نهادهای حقوق بشری تیرباران شهروندان در ولایت‌های شمالی کشور به دست طالبان را جنایت جنگی خوانده‌اند. موضوع تیرباران شدن افراد، آواره‌گی و بازداشت و شکنجه غیرنظامیان در شمال کشور واکنش گستره را در قبال داشته است. بسیاری از چهره‌های سیاسی، جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری آن را مصداق جنایت جنگی خوانده و محکوم کرده‌اند. طالبان اما کشتار غیرنظامیان را “شایعه” می‌خوانند.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.