Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 38129
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 14 می 2022 - 21:32 |

بیانیه شورای علمای افغانستان درباره حادثه دیروز مدرسه رسالت

بیانیه شورای علمای افغانستان درباره حادثه دیروز مدرسه رسالت

شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای به اخلال در پنجمین نشست مشورتی کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان در رابطه با اخلال در پنجمین نشست مشورتی این کمیسیون بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

 

 بسم الله الرحمن الرحیم

 

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا یَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ( المائده/۸).

 

مردم متدین ونجیب افغانستان! چنانکه مستحضر هستید، این کمیسیون قرار بود روز جمعه ۲۳ ثور سال روان قرار بود که پنجمین نشست مشورتی خودرا با دو هدف عمده دایر نماید:

 

۱_ گزارش عملکرد کمیسیون در راستای مطالبات جامعه شیعه

 

۲_ مشوره خواهی در رابطه‌ با نحوه ادامه کار

 

اجلاس با حضور حضرت آیت الله صالحی مدرس، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، اعضای شورای علما و نمایندگان نهادهای حامی کمیسیون در مدرسه علمیه رسالت دایر گردید که در جریان اجلاس تعدادی افراد مسلح از حوزه‌ ششم استخبارات وارد مدرسه شده ضمن اهانت به شخصیت‌ها و اعضای حاضر در نشست، با زور و خشونت‌ شرکت کنندگان را متفرق ساختند؛ در حالی که قبلا جهت تامین امنیت با حوزه ششم پلیس هماهنگی لازم به عمل آمده بود و ۴ نفر از نیروهای حوزه ششم پلیس دم در مدرسه حاضر بودند و مهاجمین بدون اعتنا به این نیروها وارد مدرسه و اجلاس شده‌، برخوردهای اهانت بار و خلاف قانون را اعمال نمودند.

 

کمیسیون این عمل زشت و تاسف بار را توهین به کل جامعه شیعه افغانستان دانسته، شدیدا تقبیح می‌نماید.

 

و یاد آور می‌‌شود که اندک زمانی پس از اخلال اجلاس، آمر حوزه ششم استخبارات و شیخ صاحب مولوی آمین الله وقار رئیس اداره ۴۹۵ استخبارات در مدرسه حاضر شده، ضمن اذعان به تخطی مهاجمان، قول مساعد دادند تا عوامل این حادثه‌ی تاسف بار شناسایی ومجازات نمایند.

 

کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه منتظر عملی شدن وعده مقامات است و متناسب با تصامیم امارت اسلامی اقدامات لازم را اتخاذ می نماید.

 

کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.