Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 37774
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 03 می 2022 - 18:37 |

تخریب مقبره مسلمانان در سوئد

تخریب مقبره مسلمانان در سوئد

پس از آنکه افراط‌گرایان اقدام به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد کردند، گزارش‌ها حاکی از آن است که افراط‌گرایان سوئدی اقدام به تخریب مقبره مسلمانان در شهر مالمو کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شبکه خبری الجزیره خبر داد که افراط گرایان سوئدی روز سه‌شنبه اقدام به تخریب قبر مسلمانان در شهر مالمو در سوئد کرده‌اند.

این در حالی است که افراط گرایانه سوئدی طی روزهای گذشته چند مرتبه، به هتک حرمت قرآن پرداخته بودند.

روز گذشته نیز «راسموس پالودان» سیاستمدار دانمارکی-سوئدی هنگامی که می‌خواست جلدی از کلام‌الله مجید را در مسجدی در شهر «اوپسالا» در سوئد آتش بزند، با واکنش عده‌ای از مسلمانان خشمگین مواجه شد.

پیش‌تر در طول آخر هفته پالودان در چند مکان در سراسر سوئد دست به این اقدام شنیع زده بود. او همچنین در نظر داشت که در روز اول ماه می (یکشنبه) برای انجام تظاهرات و هتک حرمت علیه قرآن کریم از مقام‌های سوئدی مجوز بگیرد اما پلیس این کشور درخواست وی را به دلیل همزمانی تظاهرات مدنظر او با روز جهانی کارگر رد کرد.

در ماه آوریل، این سیاستمدار اسلام‌ستیز در حین سفر دور سوئد در آستانه انتخابات پارلمانی، با اجازه مقامات این کشور به اقدامات مشابهی در هتک حرمت قرآن کریم دست زد. اواخر فروردین ماه بود که هتک حرمت علیه قرآن کریم در سوئد باعث اعتراضات در چند شهر این کشور شد و کشورهای مختلف اسلامی و عربی با صدور بیانیه و برخی از آن‌ها هم با  فراخواندن سفیر سوئد در کشورهای خودشان، این هتک حرمت را محکوم کردند.

به دنبال خبرساز شدن هتک حرمت علیه قرآن کریم، هفته گذشته در مقابل ساختمان پارلمان سوئد تظاهرات اعتراضی برپا شد. معترضان که طبق گزارش‌ها حدود ۵۰۰ نفر بودند، پلاکاردها و نوشته‌هایی را با این محتوا در دست داشتند: «آتش زدن کتاب مقدس قرآن را متوقف کنید» و «به توهین کردن علیه مسلمانان پایان دهید».

به نوشته اسپوتنیک، در عید پاک، اقدامات او اعتراضات و ناآرامی‌های گسترده‌ای را در سوئد در پی داشت که منجر به مجروح شدن ۲۶ پلیس و بازداشت حداقل ۴۰ نفر از جمله افراد کم سن شد. خسارات ناشی از اعتراضات در تعدادی از شهرهای سوئد از استکهلم پایتخت تا مالمو در جنوب میلیون‌ها کرون هزینه برآورد شده است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.