Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 38462
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 23 می 2022 - 20:00 |

تعویق مانور ارتش صهیونیستی در اطراف نوار غزه

تعویق مانور ارتش صهیونیستی در اطراف نوار غزه

ارتش رژیم موقت صهیونیستی گفت که مانور در منطقه شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در اطراف نوار غزه را به تعویق انداخته است، ولی علت آن را اعلام نکرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ارتش رژیم موقت صهیونیستی بعد از ظهر امروز دوشنبه خبر داد که مانور در منطقه شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در اطراف نوار غزه را به تعویق انداخته است.

خبرگزاری «سما» گزارش داد، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که این رزمایش برای تجربه هشدار در غزه بود تا نسبت به «نفوذ افراد مسلح» هشدار داده شود.

این تعویق در حالی صورت گرفته است که هنوز علت این تعویق مشخص نیست و ارتش صهیونیستی نیز درباره علت آن، توضیحی ارائه نکرده است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مانور موسوم به «ارابه های آتش» را برگزار می‌کند که گفته می‌شود بزرگترین رزمایش در تاریخ این رژیم به شمار می‌رود.

این مانور یک ماه به طول می‌انجامد و یک تمرین نظامی است که سناریوهای جنگی در جبهه‌های مختلف از نظر زمینی، دریایی، هوایی و سایبری شبیه‌سازی می‌کند.

اجرای سناریوی جنگ فراگیر با چند جبهه در آن واحد و با در نظر گرفتن سقوط صدها موشک در روز بیانگر میزان نگرانی اسرائیل نسبت به تکمیل حلقه محاصره توسط مقاومت است.

به گفته برخی از کارشناسان، وقتی اسرائیل تمامی یگان‌ها و واحدهای خود را در این مانور مشارکت می‌دهد به این معنی است که این خطر حیاتی را به وضوح حس کرده و احتمال وقوع آن را بسیار زیاد می‌داند و سیاست‌گذاران این رژیم هم به این باور رسیده‌اند که جنگ آتی جنگی کاملاً متفاوت با جنگ‌های سابق اسرائیل خواهد بود.

امروز نهادهای مسئول اسرائیلی درصدد تقویت زیرساخت‌های خود برای این جنگ برآمده‌اند و تلاش دارند این کار را از نقطه‌ضعف و پاشنه آشیل خود یعنی پشت جبهه و عمق اسرائیل آغاز کنند، چنان‌که جنگ‌های قبلی ثابت کرده است اسرائیل ضربات سختی را در آنجا متحمل می‌شود.

با این حال برخی دیگر از تحلیلگران نظامی از احتمال عملیات فریب بودن این مانور هم سخن گفته و معتقدند هر آن احتمال سوءاستفاده تل‌آویو از شرایط موجود برای انجام تهاجمی علیه غزه یا لبنان یا تجاوزی بزرگ‌تر در قالب یک فرار به جلوی پیشگیرانه وجود دارد.

از همین روست که گروه‌های مقاومت اعلام آماده‌باش کرده و این آماده‌باش را به طور گسترده‌ای رسانه‌ای کرده‌اند.

به گفته این تحلیلگران، گرچه جنگ‌های اخیر، اسرائیل را مرعوب خود کرده است اما هرگز نباید واکنش‌های غیرعادی و فرار رو به جلوی طرف مرعوب را از نظر دور داشت.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.