Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38254
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 17 می 2022 - 20:09 |

حمایت کشور های آمریکای لاتین از عملیات ویژه روسیه در اوکراین

حمایت کشور های آمریکای لاتین از عملیات ویژه روسیه در اوکراین

یک نشریه آلمانی در گزارشی از حمایت کشور های آمریکای لاتین از عملیات ویژه روسیه در اوکراین خبر می‌دهد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شبکه تلویزیونی ZDF آلمان گزارش داده است که کشور های آمریکای لاتین حمایت شان را از عملیات ویژه روسیه در اوکراین اعلام کرده اند.
این شبکه گفته است که پیش ازاین نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در یک برنامه تلویزیونی از اقدام اخیر ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در مورد اوکراین حمایت کرده و گفته است: “ونزوئلا حمایت کامل خود از پوتین و روسیه را اعلام می‌کند. ما برای دفاع از اهداف شجاعانه و عادلانه جهان بیش از پیش متحد خواهیم شد”.
این شبکه آلمانی خاطر نشان ساخته که که در کوبا، در جشن های سنتی اول ماه می نیز مردم با پرچم روسیه و نماد Zدیده می شدند.
علاوه بر این، آرژانتین کشورهای غربی را به استانداردهای دوگانه متهم می کند. کریستینا کرشنر، معاون رئیس جمهور آرژانتین، درگیری با بریتانیا بر سر جزایر فالکلند را یادآور شد. او گفت: “بریتانیا با اشغال جزایر مالوینای ما (که جزایر فالکلند در آرژانتین نامیده می شود) تقریبا به زور از حمایت قدرت های دیگر برخوردار می شود که اگر برای آنها ناخوشایند باشد از حمله خودداری می کنند.”
پیشتر نشریه گلوبال تایمز گزارش داده بود که تحریم های نسنجیده آمریکا علیه روسیه که یکی دیگر از ماجراجویی های ژئوپلیتیکی آمریکاست، باید تمام دنیا تاوان آن را بپردازد.
نشریه بر این باور است که آخرین داده ها در مورد تورم در جهان نشان می دهد که این همه نتیجه رویداد اوکراین و تحریم های ضد روسی کشورهای غربی است.
گفتنی است در ۲۴ فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.