Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 38616
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 27 می 2022 - 19:34 |

روسیه: آمریکا مانع برقراری ثبات در افغانستان است

روسیه: آمریکا مانع برقراری ثبات در افغانستان است

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن مسئول دانستن آمریکا در بحران اقتصادی افغانستان گفت که رویکرد واشنگتن مانع برقراری ثبات در افغانستان است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «اولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر خارجه روسیه اظهارداشت که مسکو برای همکاری با کشورهای غربی درباره افغانستان آماده است، اما این همکاری باید «در شرایط مساوی و بدون استانداردهای دوگانه» غربی‌ها باشد.

 

این دیپلمات ارشد روس به «تاس» گفت: روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر در افغانستان آماده گفت‌وگو با کشورهای غربی است.

 

وی با اشاره به تهدید تروریسم بین‌المللی و تاکید بر خودداری کشورهای غربی از اعمال استانداردهای دوگانه افزود: تاریخ بحران افغانستان نشان می‌دهد که این رویکرد بسیار خطرناک است.

 

سیرومولوتوف گفت: «این سیاست غیرمسئولانه آمریکا است که منجر به وضعیت اسفناک کنونی اقتصاد افغانستان شده است و رویکرد واشنگتن نسبت به کابل مستقیماً مانع از برقراری ثبات در افغانستان می‌شود».

 

وی افزود که رویکرد آمریکا تلاش‌های طالبان برای مقابله با سازمان‌های تروریستی بین‌المللی که در افغانستان در حال افزایش هستند را با مشکل مواجه می‌کند.

 

معاون وزیر خارجه روسیه با اظهار اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌های بازسازی افغانستان پس از جنگ باید بر عهده واشنگتن و شرکای آن در ناتو باشد، تاکید کرد که به منظور بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی در افغانستان، «آمریکا و شرکایش باید دارایی‌های افغانستان را هر چه سریعتر بدون هیچ قید و شرطی آزاد کنند».

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.