Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 38508
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 24 می 2022 - 18:42 |

سفر روحانیون مسلمان روسیه به افغانستان

سفر روحانیون مسلمان روسیه به افغانستان

معاون اداره امور معنوی مسلمانان روسیه اظهار داشت که برخی از روحانیون مسلمان این کشور برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان سفر می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «ایلدار علیات دینوف» معاون اداره امور معنوی مسلمانان روسیه اعلام کرد که اداره امور معنوی مسلمانان فدراسیون روسیه با بازدید از شهرها و ولایات افغانستان، کمک‌های بشردوستانه را به شهروندان این کشور در نظر گرفته‌اند.

وی افزود که این هیئت با «جمال ناصر غروال» کاردار سفارت افغانستان در مسکو نیز نشستی داشتند و درباره کمک رسانی به مردم افغانستان تبادل نظر کردند.

معاون اداره معنوی مسلمانان روسیه اظهارداشت که «در نتیجه این گفت‌وگو می توانم بگویم که در مورد زمانبندی کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان به توافق رسیده‌ایم. همچنان هیئتی از مسلمانان روسیه از کابل و سایر ولایات برای یک ماموریت بشردوستانه در تابستان امسال دیدار خواهند کرد».

ایلدار علیات دینوف گفت که هیئت روسیه اقلامی مانند لباس و دارو را به مردم افغانستان کمک خواهند کرد.

وی افزود: بنیاد خیریه “زکات” نیز در سفر به افغانستان حضور خواهد داشت تا اقلام ضروری و مورد نیاز مردم این کشور را تامین کند.

معاون اداره معنوی مسلمانان روسیه تاکید کرد که مسلمان روسیه بدون هیچ وابستگی قومی و نژادی کمک‌های بشردوستانه خود را ارائه می‌کنند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.