Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 38517
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 24 می 2022 - 20:21 |

شبه نظامیان وابسته به آمریکا شماری از جوانان الرقه را ربودند

شبه نظامیان وابسته به آمریکا شماری از جوانان الرقه را ربودند

شبه نظامیان وابسته به آمریکا با یورش گسترده به شهر الرقه در شرق سوریه شماری از جوانان را برای پیوستن به صفوف نیروهایشان در جنگ ربودند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر،  شبه نظامیان کُرد عضو گروه موسوم نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) صبح امروز شماری از جوانان شهر الرقه را ربودند تا آنها را به پیوستن به صفوف خود برای جنگ وادار کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از منابع محلی در شرق سوریه اعلام کرد، باندهایی مسلح وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه صبح امروز حمله گسترده‌ای را به شهر الرقه آغاز کردند و با ایجاد پست‌های ایست و بازرسی شماری از جوانان آنجا را از خانه هایشان یا از داخل وسایل نقلیه ربوده و به پادگان‌های سرباز گیری اجباری منتقل کردند تا به صفوف این نیروها در جنگ ملحق شوند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش ترکیه تصمیم دارد یک عملیات نظامی مبارزه با تروریسم را در مرزهای خود به اجرا گذارد.

وی افزود: ما اقدامات جدید برای تکمیل منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری شمال سوریه خواهیم داشت و اولویت در عملیات نظامی برای مناطقی است که از آنجا به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه حمله می‌شود.

طی دو هفته اخیر ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن از گروه‌های مستقر در سوریه حملات خود را در استان های الحسکه، الرقه و  حلب شدت بخشیده‌اند. آنها حتی نیروهای ارتش سوریه را هم در هفته گذشته هدف گرفتند.

ایالات متحده آمریکا و نیروهای هم‌پیمانان آنها یعنی شبه‌نظامیان کُرد سوری مناطق زیادی از شرق سوریه را تحت کنترل خود درآورده‌اند. مناطقی از شرق سوریه که تأمین‌کننده بخش عمده نفت، گاز و غذای سوریه است در حال حاضر در اشغال این نیروها است.  دمشق از واشنگتن به دلیل سرقت منابع سوریه انتقاد کرده و بارها از آمریکا خواسته نیروهایش را از این کشور خارج کند.

 فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه هم به تازگی تاکید کرد، حضور غیرقانونی آمریکا در منطقه جزیره در شمال سوریه رو به اتمام است و مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکا به زودی تحت کنترل دولت دمشق درخواهند آمد.

مقداد خطاب به شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک کرد سوریه» (قسد) خواست این موضوع را درک کنند که آمریکا سرانجام از سوریه خارج خواهد شد و آنها را رها خواهد کرد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.