Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38772
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 31 می 2022 - 19:48 |

عمران خان: با خروج آمریکا مردم افغانستان از بردگی آزاد شدند

عمران خان: با خروج آمریکا مردم افغانستان از بردگی آزاد شدند

نخست وزیر سابق پاکستان با اظهار اینکه واشنگتن اسلام‌آباد را مقصر ناکامی در افغانستان می‌داند، گفت که با خروج آمریکا مردم افغانستان از بردگی ذهنی آزاد شدند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان با اظهار اینکه اظهاراتش درباره «شکستن قید بردگی» توسط افغانستانی‌ها در پی خروج آمریکا در سال گذشته، «عمداً تحریف شده» بود، اظهارداشت که پس از خروج نظامیان آمریکایی، افغانستانی‌ها از «بردگی ذهنی» آزاد شدند.

وی با اشاره به گزارش رسانه‌ها درباره واکنش وی به سقوط کابل توسط طالبان و خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در ماه آگوست به «اسکای نیوز» گفت: اظهاراتم عمداً تحریف شده بود، من به اردو صحبت می‌کردم و درباره رهایی از بردگی ذهنی گفتم.

عمران خان با اظهار اینکه حمایت اسلام‌آباد از طالبان «تبلیغات» است، افزود: ما را به خاطر عدم موفقیت در افغانستان سرزنش می‌کردند، آنچه در افغانستان اتفاق می‌افتد به ما ربطی ندارد.

رئیس حزب تحریک انصاف در پاسخ به این پرسش که آیا از اینکه دوباره طالبان را در قدرت می‌بیند، «خشنود» است، با تاکید بر اینکه راه حل نظامی برای افغانستان وجود ندارد، اظهارداشت: این یک مسابقه فوتبال نیست که شما از یکی از طرف‌ها طرفداری کنید.

وی تصریح کرد: اگر پس از ۲۰ سال جنگ در افغانستان راه حل دیگری وجود داشت، کشورهای غربی باید آن راه حل را پیدا می‎‌کردند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.