Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 37761
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 03 می 2022 - 15:49 |

فراموشکاری‌های وزیر صهیونیست کار دست سازمان سانسور تل‌آویو داد

فراموشکاری‌های وزیر صهیونیست کار دست سازمان سانسور تل‌آویو داد

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «عومر بارلو» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه)، در مصاحبه با رادیو «کان» یکی از اسراری را که سازمان نظارت‌ نظامی تل‌آویو یا همان سازمان سانسور انتشار آن را برای رسانه‌ها ممنوع کرده بود، فاش کرد.

بنابر گزارش کان، عومر بارلو در مصاحبه یادشده فاش کرد که یکی از فرماندهان یگان «سایرت متکل»، یگان تکاوران رژیم صهیونیستی، زمانی که او هدایت این یگان را برعهده داشته، در سال ۱۹۸۴ در سوریه کشته شده است.

بنابر گزارش منابع عبری، سازمان نظارت رژیم صهیونیستی پس از افشای این اطلاعات از تمام رسانه‌های این رژیم خواسته است که گزارشی از کشته شدن فرمانده سایرت متکل منتشر نکنند؛ اما با این حال، ساعاتی بعد خود سازمان پس از گذشت ۳۸ سال، مجبور می‌شود نام این افسر را به همراه تصویر او منتشر کند.


باراک شرعبی

طبق اعلام سازمان نظارت‌، این نظامی «باراک شرعبی» نام داشته و در یکی از عملیات‌های رژیم صهیونیستی در خاک سوریه در سال ۱۹۸۴ کشته شده است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۴ و پس از مرگ شرعبی مدعی شده بود که او در یک حادثه رانندگی کشته شده است.

از طرف دیگر، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو در اظهاراتی خلاف اعلام رسمی تل‌آویو گفت که هیچ اسرائیلی‌ای در ماه گذشته کشته نشده است.

رسانه‌های عبری می‌گویند که عومر بارلو در ماه‌های گذشته نیز چنین اظهاراتی بر زبان آورده که با انتقاد شدید در اراضی اشغالی مواجه شده است. برخی منابع می‌گویند که او مبتلا به آلزایمر است و رویدادها را به خاطر نمی‌آورد.

بنابر گزارش رسانه‌ها، پیشتر طرحی نیز برای کنار گذاشتن عومر بارلو از «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) پیشنهاد شده بود که این درخواست با مخالفت حزب کارگر رو به رو شده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که رسانه‌های عبری، بامداد یکشنبه، گزارش دادند که در پی عملیات‌های فداکارانه فلسطینیان، ۱۶ صهیونیست در چند هفته اخیر کشته شدند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.