Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38543
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 26 می 2022 - 17:25 |

قانون «جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی» در پارلمان عراق تصویب شد

قانون «جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی» در پارلمان عراق تصویب شد

پارلمان عراق، امروز (پنجشنبه)، به اتفاق آراء قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، پارلمان عراق، امروز (پنجشنبه، ۲۶ می)، پیش‌نویس قانون «ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» را به رأی گذاشت. از مهم‌ترین بندهای این قانون جرم انگاری هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوانی است.

حضور ۲۷۵ نماینده در پارلمان و تصویب قانون ضد صهیونیستی به اتفاق آراء

نشست امروز پارلمان عراق، به ریاست «محمد الحلبوسی» و حضور ۲۷۵ نماینده عراقی آغاز شد.

به اعلام خبرگزاری رسمی عراق (واع)، پیش از رای‌گیری نهایی در خصوص این قانون، ابتدا نمایندگان عراقی عنوان این قانون را اصلاح کردند و به آن تحت عنوان «قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی» رای دادند.

شعارهای ضد صهیونیستی در پارلمان عراق طنین‌انداز شد

نمایندگان عراقی پس از تصویب این قانون علیه رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

خوانده شدن پیام مقتدی الصدر، پیش از رأی‌گیری

پیش از رأی‌گیری در خصوص پیش‌نویس این قانون، پیام«مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر طی خطاب به نمایندگان عراقی خوانده شد.

وی در این پیام به همه نمایندگان توصیه کرد و از آن‌ها خواست تا به قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رای دهند.

رهبر جریان صدر همچنین، از همه کسانی که برای این امر تلاش کردند، به ویژه کمیسیون حقوقی، ائتلاف «انقاذ وطن»، رئیس پارلمان و معاونانش تقدیر کرد.

دعوت از پارلمان‌های عربی و اسلامی برای تصویب قوانین مشابه

پس از آن‌که این قانون تصویب شد، «حاکم الزاملی» معاون رئیس پارلمان عراق، آن را به ملت عراق تبریک گفت و تصریح کرد: این قانون که به اتفاق آرا رأی دهندگان به تصویب رسید، بازتابی واقعی از اراده مردم، یک تصمیم شجاعانه ملی و موضعی است که در نوع خود، برای نخستین‌ بار در جهان از نظر جرم انگاری رابطه با رژیم صهیونیستی تصویب شده است. بنابراین، ما از پارلمان‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که قوانین مشابهی را صادر کنند که پاسخگوی خواسته‌های مردم آن‌ها باشد».

«احمد الاسدی» رئیس فراکسیون پارلمانی «السند الوطنی» و عضو کمیسیون حقوقی پارلمان، امروز طی پستی در توئیتر، لحظاتی پیش از آغاز نشست پارلمان، نوشت: «قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نهایی شد و نمایندگان مردم در جلسه امروز به اتفاق آرا به آن رای خواهند داد».

الزاملی پیشتر گفته بود که قانون منع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از امور ضروری برای ثبات کشور است لذا از کمیسیون حقوقی در پارلمان خواست تا در تسریع تصویب این قانون تلاش کند.

روزنامه العربی الجدید، پیش از این با انتشار گزارشی نوشته بود: رأی‌گیری در خصوص قانون منع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق راه را برای هر طرفی که به دنبال برقراری روابط با این رژیم است، می بندد. این یک هدف مهم برای پارلمان کنونی عراق به شمار می‌آید.

این روزنامه پیش‌بینی کرد که اغلب نیروهای سیاسی به این قانون رأی مثبت دهند و هر کس که مخالف این قانون باشد به نوعی با رژیم صهیونیستی در ارتباط است.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق شنبه پیش تأکید کرد که باید در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ایستاد و موضعگیری کرد.

وی تصریح کرد که پارلمان عراق تصمیم شجاعانه خود را برای جلوگیری از عادی‌سازی روابط بغداد با رژیم غاصب صهیونیستی گرفته است؛ تصمیمی که بازتارب واقعی و واضح اراده مردم عراق است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.