Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 38006
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 10 می 2022 - 18:52 |

لاوروف: ایده بورل درباره پول‌های بلوکه شده روسیه «دزدی» است

لاوروف: ایده بورل درباره پول‌های بلوکه شده روسیه «دزدی» است

وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که ایده مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره انتقال پول‌های بلوکه شده روسیه به اوکراین دزدی است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که ایده «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای انتقال پول‌های بلوکه شده روسیه به اوکراین «دزدی» است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «موضع اتحادیه اروپا درباره بحران اوکراین، همان موضع تحمیل شده توسط آمریکا به این اتحادیه است».

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: «تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا مانع از ایجاد جهان تک قطبی شویم».

در حالی که فشارهای شدید آمریکا و متحدان غربی این کشور علیه روسیه در رابطه با بحران اوکراین ادامه دارد، اظهارات «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دربار دارایی‌های بلوکه شده روسیه در کشورهای اروپایی خبرساز شده است.

بورل در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» که روز دوشنبه منتشر شد، تصریح کرد که کشورهای اتحادیه اروپا باید برداشت ذخایر ارزی مسدود شده روسیه به منظور استفاده این مبالغ در بازسازی اوکراین را مورد بررسی قرار دهند.

پیشنهاد جنجالی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با واکنش «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه مواجه شد. این مقام ارشد مسکو هشدار داد، این پیشنهاد یک «بی قانونی کامل» است.

این دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه گفت: «این بی قانونی کامل و ویرانی پایه و اساس روابط بین‌الملل است. وی هشدار داد، اگر چنین تصمیماتی گرفته شود، «آنها به خود اروپایی‌ها و به سیستم مالی مدرن ضربه خواهد زد و اعتماد به اروپا و به طور کلی اعتماد به غرب را تضعیف می‌کند».

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.