Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38276
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 می 2022 - 17:08 |

نشست برخی چهره‌های سیاسی افغانستان در مورد آینده کشور در ترکیه

نشست برخی چهره‌های سیاسی افغانستان در مورد آینده کشور در ترکیه

تعدادی از چهره‌های سیاسی افغانستان برای تصمیم‌گیری در مورد آینده کشور در ترکیه گردهم آمده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شماری از چهره‌های مطرح سیاسی و مقام‌های حکومت پیشین، شب، ۲۷ ثور، در ترکیه گرد هم آمده‌اند تا در مورد اوضاع نابه‌سامان سیاسی و امنیتی و راه‌‌های بیرون‌رفت از وضعیت موجود گفت‌وگو ‌کنند.
احسان نیرو، سخنگوی حزب جنبش ملی، به رسانه ها گفت که شماری از چهره‌های مطرح کشور از ترکیه و سایر شهرها، برای اشتراک در یک نشست به انقره آمده‌اند و در تلاش‌اند تا یک راه‌حل مناسب برای معضل افغانستان پیدا کنند.
به گفته او، برای حل معضل کشور، شخصیت‌های مطرح سیاسی و رهبران احزاب از دیر زمانی به این ‌سو در تماس بودند، اما این‌ بار تلاش می‌شود که مواضع و افکار منسجم‌تر شود.
در همین حال بی‌بی‌سی فارسی گزارش کرده‌ است که عبدرب الرسول سیاف رهبر جهادی، صلاح‌الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی، عبدالرشید دوستم رهبر جنبش ملی، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی، محمد‌یونس قانونی و محمد‌کریم خلیلی معاونان پیشین ریاست جمهوری، احمد‌ولی مسعود سفیر پیشین افغانستان در لندن، عبدالهادی ارغندیوال وزیر پیشین مالیه و عطا‌محمد نور والی پیشین بلخ، در این نشست حضور خواهند داشت.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.