Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38196
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 16 می 2022 - 17:04 |

نظرسنجی؛ ۴۰ درصد آلمانی‌ها مخالف ارسال سلاح به اوکراین هستند

نظرسنجی؛ ۴۰ درصد آلمانی‌ها مخالف ارسال سلاح به اوکراین هستند

جدیدترین نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد آلمانی‌ها با ارسال تسلیحات به اوکراین مخالف هستند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، طبق نتایج نظرسنجی «مورنینگ کانسالت» که امروز (دوشنبه) منتشر شد، ۵۳ درصد از آلمانی‌ها تصریح کردند که وضعیت مالی آن‌ها در مقایسه با سال گذشته میلادی به واسطه تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه بدتر شده است.

طبق این بررسی ها، ۵۳ درصد از آن دسته از آلمان‌هایی که در بازه زمانی ۲۷ آوریل تا سوم می در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، تصریح کرده‌اند که اوضاع مالی آن‌ها در مقایسه با سال گذشته بدتر شده است و این در حالی است که در نظرسنجی بین بازه ۲۳ تا ۲۶ فوریه که اولین بسته تحریم‌های غرب علیه روسیه وضع شد، تنها ۳۶ درصد از مردم آلمان تأکید کردند که اوضاع مالی آن‌ها در مقایسه با سال گذشته میلادی بدتر شده است. این نظرسنجی نشان داد که تنها ۱۳ درصد از پاسخ دهندگان انتظار «دوران خوب مداوم» برای اقتصاد دارند.

بر اساس این گزارش، شمار آلمان‌هایی که ازتحریم نفت و گاز روسیه حمایت کردند مشابه آن‌هایی است که در نظرسنجی ۱۶ تا ۱۸ مارس شرکت کرده بودند به طوریکه ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی تأکید داشتند که حتی اگر به افزایش تورم ختم شود، از تحریم روسیه حمایت می‌کنند و ۳۲ درصد تأکید داشتند تنها در شرایطی از تحریم روسیه حمایت می‌کنند که به افزایش قیمت‌ها منتهی نشود.

بر اساس این گزارش، ۴۵ درصد از مردم آلمان تأکید دارند که از ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین حمایت می‌کنند و این در حالی است که ۳۸ درصد مخالف این اقدام هستند.

نظرسنجی فوق در بازه زمانی ۲۷ آوریل تا سوم می (هفتم تا ۱۴ اردیبهشت ماه) و پنجم تا ۱۰ می (۱۵ تا ۲۰ اردیبهشت ماه) برگزار شده است و نمونه‌از یکهزار بزرگسال آلمانی در آن شرکت کرده‌اند و حاشیه خطای آن مثبت و منفی ۳ درصد است.

روسیه در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) با هدف خلع سلاح و نازی‌زدایی به اوکراین حمله کرد و از آن زمان کشورهای غربی با ارسال تسلیحات و تحریم روسیه، تلاش کردند که مسکو را در جامعه جهانی منزوی کنند اما این اقدام آن‌ها نه تنها راه به جایی نبرد، به کاهش تنش‌ها در اوکراین نیز هیچ کمکی نکرد. کشورهای اروپایی تاکنون چندین دور تحریم‌ علیه روسیه تحمیل کرده‌اند و برنامه دارند تا واردات نفت و گاز روسیه را نیز قطع کنند اما بسیاری از کارشناسان هشدار داده‌اند که این اقدام به ضرر کشورهای اروپایی ختم خواهد شد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.