Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 38769
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 31 می 2022 - 19:46 |

هشدار دیپلمات چینی درباره کاهش سطح روابط با تل‌آویو

هشدار دیپلمات چینی درباره کاهش سطح روابط با تل‌آویو

پس از اتهام‌زنی‌های وزیر امور خارجه تایوان به چین در مصاحبه با یک روزنامه صهیونیستی، یک دیپلمات چینی هشدار داد که در صورت عدم حذف این مصاحبه، سطح روابط پکن با تل‌آویو کاهش خواهد یافت.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، پس از مصاحبه روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» با وزیر امور خارجه تایوان، یک دیپلمات چینی، روز دوشنبه، درباره کاهش سطح روابط چین با تل‌آویو هشدار داد.

بنابر گزارش امروز (سه‌شنبه) پایگاه خبری «عرب۴۸»، این دیپلمات سفارت چین در تل‌آویو در گفت‌و‌گو با «یعقوب کاتس» سردبیر جروزالم پست خواستار حذف مصاحبه وزیر امور خارجه تایوان با روزنامه جروزالم پست شده و در عین حال هشدار داده است که در صورت عدم حذف مصاحبه سطح روابط چین و تل‌آویو کاهش پیدا خواهد کرد.

سردبیر جروزالم پست در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «تماسی از سفارت چین در اسرائیل دریافت کردم. مشخص شد که من باید این گزارش را حذف کنم یا آن‌ها روابط خود را با این روزنامه قطع خواهند کرد و سطح روابط با اسرائیل را نیز کاهش خواهند داد. نیازی نیست که بگویم این گزارش حذف نخواهد شد.»

طبق گزارش پایگاه خبری عرب۴۸، وزیر امور خارجه تایوان در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست به اتهام‌پراکنی علیه چین پرداخته و این کشور را «مستبد» توصیف کرده است.

در همین ارتباط، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» پیشتر سفارت چین را به تلاش برای جاسوسی از وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی متهم کرده بود که این اتهام‌زنی پس از هشدار دیپلمات‌های چینی و اثبات بی‌اساس بودن آن پس گرفته شد.

شاباک مدعی شده بود که سفارت چین در سالروز عید موسوم به «پسح» ماگ‌هایی حاوی شکلات را به تعدادی از وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی به عنوان هدیه ارسال کرده است که بنابر ادعای مطرح شده در این ماگ‌ها دستگاه‌های شنود کار گذاشته شده بود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.