Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 38610
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 27 می 2022 - 19:30 |

واکنش طالبان به نشست امنیتی کشورهای منطقه درباره افغانستان

واکنش طالبان به نشست امنیتی کشورهای منطقه درباره افغانستان

طالبان ضمن استقبال از نشست امنیتی کشورهای منطقه درباره افغانستان خواستار تعامل مستقیم جهان با هیئت حاکمه افغانستان شد و اعمال فشارها را بی‌نتیجه خواند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر درباره نشست دو روزه امنیتی کشورهای منطقه درباره افغانستان به میزبانی تاجیکستان تاکید کرد که هیئت حاکمه افغانستان اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها استفاده شود.

 

وی با تاکید بر تعامل مستقیم کشورهای منطقه با هیئت حاکمه افغانستان، گفت: اگر کسی موضوعی دارد، ما آماده‌ایم که از طریق راه‌های صلح آمیز صحبت کنیم و آن را حل کنیم.

 

نماینده تعیین شده طالبان برای کرسی افغانستان در سازمان ملل به «تایمز ایندیا» گفت: ما دوست داریم افغانستان به یک مرکز تجارتی تبدیل شود، برای همین می‌خواهیم با همه روابط و همکاری خوب داشته باشیم.

 

شاهین همچنین با بیهوده خواندن اعمال فشار به دولت طالبان تصریح کرد که «تکنیک‌های فشار به هیچ وجه در افغانستان کارساز نبوده است».

 

از سوی دیگر نیز «انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان درباره این نشست گفت که هیئت حاکمه افغانستان از هر نشستی درباره افغانستان حمایت می‌کند.

 

سمنگانی گفت: ما از هر نشستی که در کشورهای همسایه و منطقه در مورد افغانستان برگزار می‌شود، قدردانی می‌کنیم. کشورهای منطقه نیز اهمیت امنیت در افغانستان را درک کرده و برای تقویت امنیت با افغانستان همکار هستند.

 

یادآوری می‌شود که در این نشست مشاوران امنیت ملی کشورهای تاجیکستان، هند، روسیه، قزاقستان، ازبکستان، ایران، قرقیزستان و چین درباره وضعیت افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر می‌کنند.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.