Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 37692
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 01 می 2022 - 14:57 |

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگذارد

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگذارد

سران پاکستان و عربستان در بیانیه‌ای مشترک با تاکید بر عدم استفاده خاک افغانستان به عنوان پناهگاه تروریست‌ها از طالبان خواستند تا به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگذارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در پایان سفر سه روزه خود به عربستان در بیانیه‌ای مشترک با طرف سعودی اعلام کرد که آخرین تحولات افغانستان از جمله محورهای گفت‌وگوی دو طرف بود.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر نخست وزیر پاکستان، دو طرف در این دیدار بر ضرورت دستیابی به امنیت و ثبات و جلوگیری استفاده از خاک افغانستان به عنوان پناهگاهی برای تروریست‌ها تاکید کردند.

سران پاکستان و عربستان همچنین از طالبان خواستند تا به حقوق اسلامی مردم افغانستان برای برقراری صلح و تامین امنیت در این کشور احترام بگذارد.

در بیانیه آمده است که سران دو کشور همچنین بر اهمیت «رعایت حقوق تضمین شده توسط شریعت مدارای اسلامی برای دستیابی به امنیت و صلح در افغانستان تاکید کردند».

این درحالی است که طالبان همواره تاکید کرده که به هیچکس اجازه تهدید دیگر کشورها از خاک افغانستان را نمی‌دهد و از دیگر کشورها نیز خواسته تا نسبت به عدم تهدید افغانستان از خاک خود متعهد باشند.

نخست وزیر پاکستان انصارالله را «تروریست» خواند

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان همچنین در بیانیه‌ مشترک با حکام سعودی، انصارالله را «تروریست» خواند و حملات آن‌ها علیه عربستان را نیز محکوم کرد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه بیانیه مشترک با حکام سعودی نسبت به حملات یمنی‌ها و تهدید آن برای «امنیت صادرات نفت و ثبات تامین انرژی جهان عمیقاً ابراز نگرانی کرد».

در بیانی همچنین آمده است که پاکستان و عربستان در باره امکان افزایش سپرده ۳ میلیارد دلاری ریاض در بانک مرکزی پاکستان از طریق تمدید مدت آن یا از طریق گزینه‌های دیگر گفت‌وگو خواهند کرد.

شهباز شریف درباره این بیانیه مشترک در پایان سفر سه روزه خود به عربستان گفت: این آغازگر دوره جدیدی از همکاری و تعامل نزدیک در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی بین دو کشور برادر است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.