Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 38340
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 20 می 2022 - 17:49 |

پلیس کره جنوبی عضو تیم محافظت از بایدن را بازداشت کرد

پلیس کره جنوبی عضو تیم محافظت از بایدن را بازداشت کرد

پلیس کره جنوبی یکی از اعضای تیم تأمین امنیت رئیس جمهور آمریکا را بازداشت کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، پلیس کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد یکی از اعضای تیم محافظت از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را بازداشت کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پلیس سئول اعلام کرد روز گذشته (پنجشنبه) یکی از اعضای تیم تأمین امنیت بایدن بابت مصرف مشروبات الکلی و توهین به شهروندان کره‌ای دستگیر شده است.

در بیانیه پلیس آمده است، این فرد که برای وزارت امنیت داخلی آمریکا کار می‌کند ساعات اولیه روز پنجشنبه به وقت محلی در مقابل هتل در نظر گرفته شده برای اقامت بایدن، بر سر گرفتن تاکسی، زد و خورد به راه انداخته بود.

رئیس جمهوری آمریکا امروز (جمعه) تور ۶ روزه خود به شرق آسیا را آغاز کرده و هواپیمای حامل او در اولین مقصد سفر خود در کره جنوبی بر زمین نشسته است.

به نوشته رویترز، بایدن پس از ورود به کره جنوبی اعلام کرد، آینده در حوزه اقیانوس هند-آرام نوشته خواهد شد و زمان آن رسیده واشنگتن و متحدانش بر روی یکدیگر سرمایه‌گذاری کنند.

بازداشت یکی از اعضای تیم محافظت از بایدن در حالی اتفاق افتاده که از روز پنجشنبه، پلیس سئول سطح امنیتی اطراف ناحیه «یانگسان» را به شکل چشمگیری افزایش داده است.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی در این‌باره نوشت، پلیس ملی این کشور ۲۰ هزار نیرو را در سئول و حومه مستقر می‌کند.

به نوشته یونهاپ، پلیس کره جنوبی تدابیر امنیتی برای مقابله با شرایط اضطراری محتمل را به بالاترین سطح رسانده و ۷۲۰۰ نیروی پلیس به طور جداگانه مسئول برقراری امنیت نشست آمریکا-کره جنوبی خواهند بود که روز شنبه برگزار می‌شود.

هم زمان با سفر بایدن به کره جنوبی، ارزیابی اطلاعاتی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شده حکایت از آن دارد که کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش احتمالی موشک بالستیک قاره پیما ظرف ۴۸ تا ۹۶ ساعت آینده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.