Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 37743
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 02 می 2022 - 16:56 |

پولتیکو: نظامیان آمریکایی در نبرد اوکراین علیه روسیه مشارکت دارند

پولتیکو: نظامیان آمریکایی در نبرد اوکراین علیه روسیه مشارکت دارند

یک پایگاه تحلیلی-خبری گزارش کرد که آمریکایی‌هایی با سابقه نظامی به اوکراین اعزام شده‌اند تا در کنار داوطلبان کشورهای دیگر در نبرد علیه روسیه مشارکت کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وبگاه تحلیلی-خبری «پولتیکو» در گزارشی نوشت که آمریکایی‌هایی با سابقه نظامی به اوکراین اعزام شده و در نبرد با نیروهای روس در کنار نظامیان اوکراینی و داوطلبانی از کشورهای دیگر شرکت می‌کنند و این در حالی است که نیروهای آمریکایی تاکنون آشکارا از اعزام نظامی به اوکراین برای نبرد با روسیه سخنی به میان نیاورده است و مدعی است که تنها تجهیزات نظامی، بشردوستانه و پول برای کی‌یف ارسا«ل می‌کند.

بنابر این گزارش، «هریسون جوزفوویچ» کهنه‌سرباز ارتش آمریکا و افسر پلیس سابق شیکاگو ریاست گروهی به نام «گروه ضربت یانکی» را برعهده دارد و می‌گوید که این گروه، «بیش از ۱۹۰ داوطلب در جایگاههای رزمی و نقش‌های دیگر را قرار داده و حدود ۱۵ هزار جعبه کمک‌های اولیه را عرضه کرده‌اند و به نقل مکان بیش از ۸۰ خانواده کمک کرده‌اند و در عرضه دهها بسته غذایی و تجهیزات پزشکی به جناح جنوبی و شرقی جنگ اوکراین کمک کرده‌اند».

این کهنه‌ سرباز آمریکایی آنطور که پولتیکو گزارش کرده است، مدعی شده است که هزاران آمریکایی و داوطلبان دیگر برای نبرد با روسیه در اوکراین حضور دارند. از طرف دیگر سفارت اوکراین در واشنگتن «درخواست‌هایی را از هزاران آمریکایی که خواهان کمک در جنگ اوکراین هستند پر کرده است و از اینترنت برای جذب داوطلب بعنوان یک نیروی خارجی، لژیون بین‌المللی دفاع اوکراین استفاده می‌کند».

کمیته تحقیقات روسیه روز ۲۷ آوریل  اعلام کرد که دست‌کم ۱۶ گروه مسلح متشکل از مزدورانی از ۵۰ کشور در اوکراین تشکیل شده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که «آدام کینزینگر» قانونگذار آمریکایی طرحی را به کنگره ارائه داده که به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد در صورت استفاده روسیه از سلاح‌های کشتار جمعی، نیروهای آمریکایی را در اوکراین مستقر کند.

کینزینگر نماینده جمهوری‌خواه از ایالت «ایلینوی» آمریکا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که طرحی را به کنگره ارائه کرده است که مجوز استفاده از نیروی نظامی در اوکراین را در شرایطی می‌دهد که روسیه، «تسلیحات شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای» در اوکراین مستقر کند. وی دائماً خواستار مداخله ایالات متحده در درگیری‌های اوکراین شده است و پیش از این از اقداماتی حمایت کرده است که منتقدان و بایدن تأکید دارند به «جنگ جهانی سوم» منتهی می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، طرح کینزینگر به بایدن اجازه می‌دهد از نظامیان آمریکایی برای «کمک به دفاع و احیای تمامیت ارضی اوکراین» در واکنش به استفاده فرضی روسیه از تسلیحات شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای در خاک اوکراین استفاده کند.

طبق این گزارش، لایحه فوق به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد که بدون نیاز به تحقیقات بین‌المللی، تعیین کند که چنین تهاجماتی واقعاً توسط روسیه در اوکراین رخ داده است یا خیر و بر این اساس نیروهای اوکراین را تحریک می‌کند تا چنین حملاتی را به راه بیاندازند به امید آنکه ایالات متحده را وارد جنگ اوکراین کنند.

دفتر کینزینگر در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «همانطور که رئیس‌جمهور ایالات متحده گفته است، پوتین باید متوقف شود. بر این اساس، فرمانده کل بزرگترین ارتش جهان باید اختیار و ابزار برای انجام اقدامات ضروری را در اختیار داشته باشد».

کینزینگر نماینده جمهوری‌خواه کنگره که در بسیاری از موضوعات با دموکرات‌ها همسو است، آشکارا خواستار مداخله آمریکا در جنگ اوکراین شده است و در روزی که نیروهای روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ، وارد اوکراین شدند، وی تقاضا کرد که ناتو بر فراز اوکراین یک منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند اما علی‌رغم درخواست‌های پی در پی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای ایجاد چنین منطقه‌ای، بایدن تصریح کرد که این درخواست به جنگ جهانی سوم با روسیه ختم می‌شود.

این نماینده جمهوری‌خواه همچنین به دولت بایدن فشار آورد تا جنگنده‌های اهدایی لهستان را به اوکراین ارسال کند که با مخالفت دولت بایدن مواجه شد. هنوز مشخص نیست که آیا طرح کینزینگر در کنگره به رأی گذاشته می‌شود یا خیر اما خود بایدن پیش از این تصریح کرده بود که ایالات متحده به استفاده از هرگونه سلاح‌های کشتار جمعی واکنش نشان خواهد داد.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که ایالات متحده همچنان به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهد نظامیان اوکراینی را در آلمان آموزش می‌دهد تا نحوه استفاده از این تسلیحات را بیاموزند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.