Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 38418
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 22 می 2022 - 18:27 |

چین و پاکستان: ثبات در افغانستان برای توسعه منطقه حیاتی است

چین و پاکستان: ثبات در افغانستان برای توسعه منطقه حیاتی است

وزرای خارجه چین و پاکستان با رایزنی درباره آخرین تحولات افغانستان تاکید کردند که صلح و ثبات در این کشور برای توسعه منطقه حیاتی است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه این کشور و «وانگ یی» همتای چینی‌اش در دیدار با یکدیگر درباره آخرین تحولات افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.

براساس این بیانیه، دو طرف توافق کردند که صلح و ثبات در افغانستان برای توسعه و رونق منطقه‌ای حیاتی است.

وزرای خارجه چین و پاکستان همچنین از «دولت موقت افغانستان» خواستند تا ساختار سیاسی گسترده و فراگیر ایجاد کند، سیاست‌های داخلی و خارجی معتدل و صحیح را اتخاذ کند و از حقوق زنان و کودکان محافظت نماید.

دو کشور در ادامه نیز از طالبان خواستند تا اطمینان حاصل کند که خاک افغانستان علیه هیچ یک از آن‌ها و دیگر کشورهای همسایه استفاده نمی‌شود.

زرداری و وانگ یی از جامعه بین‌الملل نیز خواستند تا در جلوگیری از بحران بشری در افغانستان کمک کنند و به تعهدات خود در رابطه با بازسازی اقتصادی و توسعه آینده افغانستان پایبند باشند.

هر دو طرف از کمک مداوم سازوکار هماهنگی و همکاری میان کشورهای همسایه افغانستان حمایت کرده و آمادگی خود را برای همکاری با همه طرف‌ها برای اجرای طرح کشورهای همسایه افغانستان در مورد حمایت از بازسازی اقتصادی و همکاری عملی با افغانستان ابراز کردند و همه امکانات ممکن را در حمایت از بازسازی و توسعه افغانستان فراهم کنند.

چین و پاکستان همچنین آمادگی خویش را برای گسترش کریدور اقتصادی چین-پاکستان موسوم به «سی‌پک» به افغانستان، با مشورت با هیئت حاکمه افغانستان و به نفع همه طرف‌ها تکرار کردند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.