Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38052
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 12 می 2022 - 17:02 |

ژنرال آمریکایی: در صورت تهدید، توانایی عملیات در افغانستان را داریم

ژنرال آمریکایی: در صورت تهدید، توانایی عملیات در افغانستان را داریم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اظهار اینکه واشنگتن اوضاع افغانستان را تحت نظر دارد، گفت که آمریکا درصورت تهدید توانایی عملیات ضربتی در افغانستان را دارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست مجلس نمایندگان این کشور تاکید کرد که درصورت تهدید، آمریکا توانایی انجام عملیات ضربتی در خاک افغانستان را دارد.

وی در پاسخ به نگرانی‌های نمایندگان درباره وضعیت امنیتی افغانستان گفت: ما افغانستان را زیر نظر داریم، درباره جزئیات اینکه چگونه، به چه شکل و با چه سازوکاری شرایط را زیر نظر داریم چیزی نمی‌گویم، اما در صورت مشاهده تهدید از خاک افغانستان، توانایی انجام عملیات ضربتی را داریم.

به گزارش «اردو پوینت»، این ژنرال ارشد آمریکایی همچنین تصریح کرد که واشنگتن نمی‌خواهد افغانستان به پناهگاهی برای تروریست‌ها و سکویی برای حملات علیه آمریکا تبدیل شود.

پیش از این «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس حزب تحریک انصاف گفته بود که واشنگتن می‌خواهد از پایگاه‌های هوایی این کشور برای نظارت بر افغانستان استفاده کند.

وی تاکید کرده بود که مخالفتش با درخواست‌های آمریکا برای ایجاد پایگاه‌های نظامی در این کشور پس از خروج از افغانستان سبب آغاز اختلافات او با آمریکایی‌ها بود.

این درحالی است که «ندیم انجم» رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی‌اس‌آی) اخیراً در سفری چراغ خاموش و از پیش اعلام نشده برای دیدار با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا به آمریکا رفته بود.

مقامات آمریکایی یا ارتش پاکستان هیچکدام تاکنون جزئیاتی از این دیدارهای ۳ روزه فاش نکرده‌اند، اما گمان می‌رود گفت‌وگوها درباره مسایل امنیتی و افغانستان متمرکز بوده باشد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.