Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 38766
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 31 می 2022 - 19:44 |

گزارشگر سازمان ملل: جامعه جهانی مردم افغانستان را تنها گذاشته است

گزارشگر سازمان ملل: جامعه جهانی مردم افغانستان را تنها گذاشته است

گزارشگر ویژه سازمان ملل با اشاره به اجرایی نشدن تعهدات جامعه جهانی برای مردم افغانستان اظهار داشت که جامعه جهانی مردم این کشور را تنها گذاشته است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه سازمان ملل که به تازگی از سفری ۱۱ روزه به افغانستان بازگشته است، اظهار داشت که جامعه جهانی مردم این کشور را تنها گذاشته است.

بنت به «صدای آمریکا» گفت: فکر می‌کنم که جامعه بین‌المللی مردم افغانستان را تنها گذاشته و ترک کرده است؛ پس از همه تضمین‌هایی که به آن‌ها داده شد،‌ افغان‌ها حق دارند فکر کنند که توسط جامعه بین‌المللی تنها گذاشته شده‌اند.

وی در رابطه به تأکیدها برای ایجاد دولت فراگیر در افغانستان نیز گفت: فکر می‌کنم این کشور با ایجاد حکومت همه شمول فاصله دارد و شاید رسیدن به آن زمان طولانی را در بر بگیرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین تأکید کرد که تضمین حقوق زنان با ایجاد دولت فراگیر، باز و متنوع مرتبط است، دولتی که همه اقوام و زنان در آن سهم داشته باشند.

بنت با اظهار اینکه طالبان پس از مسلط شدن بر افغانستان به دنبال رسمیت یافتن بین‌المللی و دسترسی به کمک‌های مالی است که تاکنون در این درخواست‌ها تغییری به وجود نیامده است.

وی افزود که در جریان سفر به افغانستان نیز دریافته که در حال حاضر امنیت،‌ غذا، اشتغال و تحصیل مهم‌ترین خواسته‌های مردم افغانستان است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل با تأکید بر اینکه جامعه بین‌المللی باید پیام واضح و با ثبات برای طالبان و مردم افغانستان داشته باشد، افزود که نباید انتظار داشت که همه چیز به زودی بهبود یابد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.