Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 37936
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 08 می 2022 - 16:26 |

گفتگو با آمریکا برای بازگرداندن بالگردهای افغانستان

گفتگو با آمریکا برای بازگرداندن بالگردهای افغانستان

درحالیکه ازبکستان و تاجیکستان از بازگرداندن بالگردهای افغانستان خودداری می‌کنند، سخنگوی طالبان از گفت‌وگو با آمریکا برای تحویل این بالگردها به هیئت حاکمه افغانستان خبر داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به اقدام آمریکا مبنی بر تحویل بالگردهای خریداری شده برای دولت سابق افغانستان به اوکراین اظهار داشت که گفت‌وگوها برای بازگرداندن بالگردها به افغانستان با آمریکا جریان دارد.

مجاهد در یک نشست خبری گفت: کسانی که بالگردهای افغانستان را به خارج انتقال دادند، خائن ملی هستند، اینکه سرنوشت این بالگردها چه می‌شود با آمریکایی‌ها در این باره درحال گفت‌وگو هستیم.

وی افزود: با کشور‌های همسایه ‌که بالگردهای افغانستان در آنجا هستند، گفتگو شده و در تلاش هستیم که بالگردها به زودی بازگردانده شوند.

«عصمت الله ارگاشف» مشاور ارشد «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان پیش تر گفته بود که حدود ۵۰ فروند هواپیما و بالگرد متعلق به نیروی هوایی افغانستان که به ازبکستان منتقل شده بود، در واقع متعلق به آمریکا است و این هواپیماها و بالگردها به طالبان تحویل داده نخواهد شد.

براساس گزارش‌ها، در اواخر ماه اگوست شماری از خلبان‌های نیروی هوایی افغانستان همراه با اعضای خانواده‌شان چند ساعت قبل از سقوط کابل توسط حدود ۵۰ فروند هواپیما و بالگرد به ازبکستان و تاجیکستان فرار کردند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.