Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 38459
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 23 می 2022 - 19:59 |

گیلانی: طالبان گفت‌وگوها را از سیاسیون داخل کشور آغاز کند

گیلانی: طالبان گفت‌وگوها را از سیاسیون داخل کشور آغاز کند

در پی آغاز به کار کمیسیون تماس طالبان با شخصیت‌های افغان خارج از این کشور، رهبر نهضت همبستگی مردم افغانستان تاکید کرد که سیاسیون داخلی نباید نادیده گرفته شوند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، پس از اعلام عمومی جزئیات کار کمیسیون تماس طالبان با شخصیت‌های افغان خارج از این کشور، «سید اسحاق گیلانی» رهبر نهضت همبستگی مردم افغانستان بر لزوم گفت‌وگوی طالبان با سیاسیون داخلی تاکید کرد.

گیلانی با تاکید بر اینکه کمیسیون تماس طالبان باید مشخص کند درباره چه موضوعاتی با شخصیت‌های افغان گفت‌وگو می‌کند، افزود: طالبان بعداً هم باید با سیاسیون داخل افغانستان گفت‌وگو کند، همان چهره‌هایی که در طول ۴۵ سال گذشته در سیاست این کشور شامل بودند.

«انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان چندی قبل اعلام کرد که کمیسیون «عودت و ارتباط با شخصیت‌های افغان» فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اعلام این موضوع گفته بود که این کمیسیون ماموریت دارد تا با چهرهای سیاسی و شخصیت‌های دیگر افغانستان که خارج از این کشور حضور دارند، گفت‌وگو کند و اطمینان دهد تا زمینه‌ها بازگشت‌ آن‌ها به افغانستان فراهم خواهد شد.

کمیسیون عودت و ارتباط با شخصیت‌های افغان ۲۵ اسفند ماه در پی تصمیم کابینه طالبان به ریاست شهاب‌الدین دلاور ایجاد شد و امیرخان متقی، خیرالله خیرخواه، عبدالحق وثیق،  محمد خالد حنفی، قاری فصیح الدین و محمد انس حقانی از دیگر اعضای این کمیسیون هستند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.