Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38365
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 21 می 2022 - 16:33 |

۲۰ شهید در اردوگاه جنین از ابتدای سال ۲۰۲۲

۲۰ شهید در اردوگاه جنین از ابتدای سال ۲۰۲۲

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲۰ نفر از اهالی اردوگاه جنین در شلیک صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، اردوگاه «جنین» در غرب شهر جنین، واقع در شمال کرانه باختری این روزها و هفته‌ها به کابوسی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است؛ اردوگاهی که همچون دیگر شهرهای کرانه باختری خبری از پرتاب سنگ و حمله با چاقو نیست، بلکه جوانان اردوگاه با سلاح گرم به سوی صهیونیست‌ها شلیک می‌کنند. می‌توان گفت که جنین در حال تبدیل به کانون مقاومت مسلحانه و غزه‌ای دیگر آن هم در شمال کرانه باختری است.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، با شهادت «امجد الفاید» نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی اهل اردوگاه «جنین» در شمال کرانه باختری، تعداد شهدایی که این اردوگاه از ابتدای ۲۰۲۲ تقدیم آرمان فلسطین کرده، به ۲۰ مورد افزایش یافت.

بیشتر این شهدا در جریان انجام عملیات‌های شهادت‌طلبانه و فداکارانه به شهادت رسیده‌اند. اولین این شهدا «محمد کرم ابو صلاح» ۱۷ ساله بود که در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) در شهرک «السیله الحارثیه» در جنین پس از اینکه به شدت زخمی شد، به شهادت رسید.

در اول ماه مارس (۱۰ اسفند ۱۴۰۰)، یک پسر فلسطینی ۲۳ ساله به نام «عبدالله احمد الحصری» و یک دختر فلسطینی ۱۹ ساله به نام «شادی خالد نجم»، به هنگام یورش مأموران رژیم صهیونیستی، به مقابله با آن‌ها پرداخته و به شهادت رسیدند.

سپس در ۲۹ ماه مارس (۹ فروردین) «ضیاء احمد حمارشه» ۲۷ ساله از شهرک جنین دست به عملیات کم‌نظیر در تل آویو زد و پنج شهرک‌نشین صهیونیست‌ را به هلاکت رساند. در فردای آن روز «سند محمد ابوعطیه» ۱۷ ساله و «نضال السعدی» ۲۳ ساله با صهیونیست‌هایی که به اردوگاه یورش آورده بودند، درگیر شده و به شهادت رسیدند.

پس از آن در دوم آوریل (۱۳ فروردین) «خلیل محمد طوالبه» ۲۴ ساله و «صائب تیسیر عباهره» ۳۰ ساله از جنین، در ورودی شهرک «عرابه» با شلیک نظامیان اشغالگر شهید شدند. یک هفته بعد عملیات قهرمانانه در تل آویو به دست «رعد فتحی حازم» ۲۹ ساله انجام شد و سه صهیونیست از پا در آمده و دو تن دیگر زخمی شدند. رعد حازم فردای آن روز در درگیری با نیروهای ویژه «یمام» در شهر یافا به شهادت رسید.

در ۲۰ فروردین«احمد ناصرالسعدی» جوان ۲۳ ساله به هنگام یورش نظامیان صهیونیست به جنین به شهادت رسید. دو روز بعد «محمد حسین زکارته» نوجوان ۱۷ زمانی که صهیونیست‌ها برای بازداشت خانواده شهید «رعد حازم» وارد اردوگاه شده بودند با شلیک مستقیم گلوله به دیگر شهدای فلسطینی پیوست.

در تاریخ ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) نیز دو جوان فلسطینی به نام‌های «شأس کممجی» (۲۹ ساله) و «مصطفی ابو الرب» (۳۱ ساله) طی درگیری با نظامیان اشغالگر قدس به شهادت رسیدند و فردای آن روز نیز «شوکت کمال عابد» نوجوان ۱۷ ساله که پیش از آن در درگیری با صهیونیست‌ها زخمی شده بود، در بیمارستان شهید شد.

در پایان باید گفت که در کرانه باختری هیچ نقطه‌ای همچون «جنین» مستعد عملیات نظامی مسلحانه علیه صهیونیست‌ها نیست، با نگاهی به تصاویر اردوگاه، تابلوها و تصاویر شهدا درکوچه و معابر جلب توجه می‌کند. همچنین بسیاری از جوانان را می‌توان مشاهده کرد که به شکل علنی سلاح در دست دارند.

به گفته ناظران، اردوگاه و شهر جنین در حال تبدیل به غزه‌ی دیگری آن هم در شمال کرانه باختری و بیخ گوش صهیونیست‌هاست و در نمایی کلی‌تر کرانه باختری دیگر همچون سابق نیست و همه چیز پس از جنگ ۱۲ روزه غزه تغییر کرده و این منطقه به آتش‌فشانی در آستانه انفجار تبدیل شده است که می‌تواند مسیر مبارزات مردمی را به سمت و سوی امیدوارکننده‌ای ببرد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.