Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38427
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 22 می 2022 - 18:34 |

۵۷ قانون‌گذار آمریکایی خواستار تحقیق درباره شهادت خبرنگار فلسطینی شدند

۵۷ قانون‌گذار آمریکایی خواستار تحقیق درباره شهادت خبرنگار فلسطینی شدند

۵۷ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خواستار تحقیق درباره شهادت خبرنگار فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست شدند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ۵۷ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خواستار تحقیق درباره شهادت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره توسط نظامیان صهیونیست شدند.

به نوشته روزنامه «تایمز آف اسرائیل»، این قانون‌گذاران که همگی از حزب دموکرات هستند از دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا درخواست کردند که تحقیقاتی را درباره شهادت ابوعاقله انجام دهند.

در نامه منتشر شده از سوی این اعضای کنگره آمریکا آمده است، گزارش‌ها حاکی از این است که ابوعاقله و دیگر خبرنگارانی که حمله نظامیان صهیونیست به منطقه «جِنین» در کرانه باختری را پوشش می‌دادند، حضور خود در منطقه را به سربازان اطلاع داده بودند.

این نامه می‌افزاید: «ارتش اسرائیل ادعا می‌کند که قربانیان در میانه تبادل آتش میان شبه‌نظامیان فلسطینی و نیروهای دفاعی اسرائیل گیر افتاده بودند. با این حال رسانه‌ها و شاهدان عینی، گزارش‌های متضادی ارائه کرده‌اند که درگیری یا تیراندازی در آن نقطه در حال وقوع نبوده است».

این قانون‌گذاران در نامه خود نوشتند، درخواست وزارت امور خارجه آمریکا از رژیم صهیونیستی برای انجام تحقیقاتی جامع و گسترده کافی نیست و این وزارتخانه و اف‌بی‌آی باید تحقیقات جداگانه‌ای را شروع کنند.

این قانون‌گذاران که چهار زن رنگین‌پوست معروف به «جوخه» نیز در میان آن‌ها هستند در این نامه نوشتند:‌ «ما همچنین از وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا می‌خواهیم مشخص کنند که آیا قوانینی که از خانم ابوعاقله به عنوان شهروند آمریکایی محافظت می‌کرده، نقض شده‌اند یا خیر».

«مایکل هرتزوگ» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا بلافاصله این نامه را محکوم کرده و نویسندگان آن را به زیر سوال بردن «استقلال و اعتبار نظام قضایی اسرائیل» متهم کرد.

پیش از این روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشته بود که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است طبق بررسی‌های اولیه انجام شده، دو احتمال یعنی کشته شدن ابو عاقله به ضرب گلوله اسرائیلی یا فلسطینی وجود دارد اما هنوز تصمیم قاطعی درباره طرفی که به سمت ابو عاقله تیراندازی کرده، اتخاذ نشده است.

در همین ارتباط، «یفت تومر یروشالمی» دادستان کل نظامی رژیم صهیونیستی تاکنون از صدور دستورات مربوط به اجرای تحقیقات در یگان تحقیقاتی پلیس نظامی خودداری کرده و مدعی است که هیچ گونه شبهه جنایی در پس قتل ابو عاقله وجود دارد. ‌

این در حالی است که «الکساندریا اوکاسیو کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از اعضای گروه معروف به جوخه روز جمعه گفته است به شهادت رساندن «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی با ارسال پول مالیات آمریکایی‌ها برای رژیم صهیونیستی میسر شده است.

اوکاسیو کورتز افزود: «مالیات دلاری ما بخشی از این اتفاق است. ما در آمریکا توان پرداخت هزینه‌های درمانی را نداریم و در عین حال برای چنین اقداماتی (جنایات صهیونیست‌ها) منابع مالی تأمین می‌کنیم. باید در اینجا نوعی خط قرمز ترسیم شود».

این مقام آمریکایی لاتین تبار خاطر نشان کرد: «آن‌ها (رژیم صهیونیستی) سال گذشته تمام یک ساختمان رسانه‌ای را منهدم کردند. چنین اتفاقی نمی‌تواند بدون رضایت ما رخ داده باشد».

دو هفته پیش بود که نظامیان رژیم صهیونیستی، در یورش به منطقه «جنین» واقع در شمال کرانه باختری، این خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، از فاصله ۱۰۰ تا۱۵۰ متری به شهادت رسانده و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را زخمی کردند.

شهادت ابوعاقله اولین جنایت رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی نبوده و بر اساس اعلام وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین، از انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰ تا به امروز ۴۵ روزنامه‌نگار به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.