Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39387
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 15 ژوئن 2022 - 19:31 |

آمریکا بودجه جنگ نرم با روسیه را افزایش داد

آمریکا بودجه جنگ نرم با روسیه را افزایش داد

منابع آگاه گفته‌اند دولت آمریکا میزان کمک مالی به چند شرکت را برای تشدید جنگ نرم علیه روسیه افزایش داده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، منابع آگاه گفته‌اند دولت آمریکا از زمان آغاز جنگ اوکراین به منظور افزایش دسترسی مردم روسیه به رسانه‌های غربی، کمک به سه شرکت فناوری را افزایش داده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از پنج منابع آگاه تصریح کرد کمک مالی آمریکا شامل حال سه شرکتی  شده که در زمینه طراحی «وی‌پی‌ان» می‌کنند.

وی‌پی‌ان به کاربران اجازه می‌دهد برای دور زدن محدودیت‌های جغرافیایی وضع‌شده علیه برخی محتواها هویت خودشان را پنهان کرده و یا مکان خودشان در فضای مجازی را تغییر دهند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، وی‌پی‌ان‌های «سایفون»، «nthlink» و «لانترن» بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ دست‌کم ۴٫۸ میلیون پوند کمک مالی از دولت آمریکا دریافت کرده‌اند.

مطابق این گزارش، از ماه فوریه که جنگ در اوکراین آغاز شده کمک مالی اختصاص داده شده به شرکت‌های سازنده این وی‌پی‌ان‌ها نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داده است.

کمک مالی به این شرکت‌ها از طریق «آژانس آمریکا برای رسانه‌های جهانی» که بازوی اصلی جنگ نرم آمریکا علیه کشورهای رقیب است انجام شده است. آژانس آمریکا برای رسانه‌های جهانی وظیفه نظارت بر رسانه‌های وابسته به دولت این کشور مانند «صدای آمریکا»، «رادیو آزاد اروپا» و چند رسانه دیگر را بر عهده دارد.

«لاورا کانینگهام»، رئیس شرکت OTF که یکی از شرکت‌های دریافت‌کننده کمک دولت آمریکا بوده است می‌گوید سازمان تحت امر او حمایت از این سه‌ وی‌پی‌ان را افزایش داده چون «دولت روسیه در تلاش است برای پنهان کردن واقعیت و ساکت کردن صدای مخالفان آنچه شهروندانش باید در فضای مجازی ببینند را سانسور کند.»

کانینگهام مدعی شده کاربران روسی وی‌پی‌ان‌های تحت حمایت OTF طی ماه گذشته در روسیه ۴ میلیون نفر افزایش یافته است.

«آژانس آمریکا برای رسانه‌های جهانی» در بیانیه‌‌ای تأیید کرده که از این ابزارهای جنگ نرم حمایت می‌کند. با این حال، این سازمان رقم دقیقی درباره میزان بودجه اختصاص یافته به وی‌پی‌ان‌ها اعلام نکرده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.