Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38852
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 02 ژوئن 2022 - 16:57 |

ابراز تمایل طالبان برای ایجاد روابط نظامی با هند

ابراز تمایل طالبان برای ایجاد روابط نظامی با هند

وزیر دفاع طالبان ضمن درخواست از هند برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با افغانستان، برای ایجاد روابط نظامی با این کشور ابراز تمایل کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «ملا محمد یعقوب» وزیر دفاع هیئت حاکمه افغانستان و پسر رهبر سابق طالبان با ابراز آمادگی برای ایجاد روابط دوستانه با هند، خواستار بازگشایی سفارت این کشور و از سرگیری روابط دیپلماتیک بین کابل-دهلی شد.

ملا یعقوب به رسانه هندی «نیوز ۱۸» گفت: ما انتظارات زیادی از هند داریم، زیرا این کشور در گذشته کمک‌های زیادی به افغانستان کرده است. وقتی دولت ما (طالبان) تشکیل شد، هند به کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ادامه داد.

وی ضمن مثال زدنی خواندن کمک‌های دهلی و قدردانی از هند، ابراز امیدواری کرد که این کشور به کمک‌های بشردوستانه خود به مردم افغانستان ادامه دهد.

وزیر دفاع طالبان با تاکید بر تعهد هیئت حاکمه افغانستان برای تامین امنیت سفارت هند و نمایندگی‌های سیاسی این کشور افزود: ما از هند درخواست می‌کنیم که بیاید و سفارت خود را باز کند، سفیری را به اینجا بفرستد و موافقت کند که سفیر ما نیز در هند باشد تا روابط دیپلماتیک آغاز شود.

وی با اظهار اینکه روابط دیپلماتیک زمینه را برای روابط دفاعی و دیگر روابط نیز فراهم می‌کند، ادامه داد: ما اطمینان می‌دهیم که هند نیز مانند سایر کشورها می‌تواند به اینجا بیاید و سفارتخانه خود را باز کند.

ملا یعقوب با ابراز تمایل هیئت حاکمه افغانستان برای ایجاد روابط دفاعی با هند نیز گفت: اما پیش‌شرط روابط دفاعی، داشتن روابط دیپلماتیک خوب و پیشبرد آن است.

وزیر دفاع طالبان تاکید کرد: وقتی با هم روابط صمیمانه سیاسی و دیپلماتیک داشته باشیم، آنگاه آماده ایجاد روابط دفاعی خواهیم بود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.