Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39147
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 09 ژوئن 2022 - 16:29 |

ادامه روند تعمیر و فعال‌سازی ناوگان نیروی هوایی افغانستان

ادامه روند تعمیر و فعال‌سازی ناوگان نیروی هوایی افغانستان

در ادامه تلاش نیروهای فنی افغانستان برای تعمیر ناوگان هوایی تخریب شده این کشور توسط آمریکا، ۲ فروند هواپیمای دیگر نیروی هوایی افغانستان آماده پرواز شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع طالبان اعلام کرد که در ادامه تلاش‌های تیم فنی و مهندسان داخلی افغانستان دو فروند هواپیمای AN-32 و C-208 تعمیر گردید و نخستین پرواز خود را بطور موفقیت‌آمیز انجام داد.

وی افزود که هنگام سقوط کابل  حتی یک فروند هواپیمای فعال در افغانستان وجود نداشت و نیروهای خارجی پیش از خروج همه هواپیماها و بالگردها را تخریب کرده بودند.

خوارزمی پیش از این گفته بود که نیروهای فنی و مهندسان داخلی حدود ۶۰ فروند از بالگردها و هواپیماهای تخریب شده را تعمیر و آماده پرواز کرده‌اند.

گفتنی است که پس از سقوط کابل شماری از بالگردها و هواپیماها توسط خلبان‌های دولت سابق به ازبکستان و تاجیکستان انتقال داده شد اما این کشورها تاکنون از تحویل دادن آن‌ها به هیئت حاکمه افغانستان خودداری کرده‌اند.

«انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان تعداد بالگردها و هواپیماهای انتقال داده شده را حدود ۴۰ فروند اعلام کرده و می‌گوید که گفت‌وگوها با مقامات تاجیکستانی و ازبکستانی برای بازگرداندن این بالگردها و هواپیماها جریان دارد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.